جیلی اولین خودروساز جهانی چینی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

جیلی اولین خودروساز جهانی چینی

  • کد خبر : 10127
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
جیلی اولین خودروساز جهانی چینی

شرکت خودروسازی چینی جیلی، به کمک ولوو قصد دارد در مدار کهکشان صنعت خودرو و در شبکه تولید و توزیع جهانی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، از زمانی که جیلی ولوو را خرید، تمام هدفش کسب دانش فنی لازم برای ورود به عرصه تولید و توزیع خودروی جهانی بود. حالا با استفاده از پلتفرم های ولوو قصد طراحی و تولید مدل های جدید در کمپانی پروتون مالزی دارد که بخشی از سهام آن را هم خریداری کرده است. شاید این تصمیم باعث شود، جیلی به اولین غول خودروسازی جهانی چینی تبدیل شود.
یکی از سیاست های مهم چین که در حال به بار نشستن است، خرید برندهای در حال ورشکستگی در دنیا و سرمایه گذاری برای نوسازی آنها است. ۱۰ سال پیش جیلی بخش مهمی از سهام ولوو را به ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار خرید و از سال ۲۰۱۳ در حال یادگیری از این برند جهانی است برای طراحی پلتفرم های به روز جهانی است. از زمان خرید این برند، جیلی به اعتبار جهانی خود افزوده است و شوکی بزرگ به صنعت خودروی جهان وارد آورده.
مهندسان جیلی در حال اجرای پروژه ای به نام «معماری مدولار فشرده» Compact Modular Architecture (CMA)  هستند که به آنها توان طراحی، تکوین و توسعه مدل های مختلف خودرو با سرعت بالاتر و با هزینه کمتر را می دهد. این پروژه یک سگمنت B‌ هم دارد که می تواند در تولید خودروهای پروتون جدید به کار آید. به بیان دیگر، جیلی چینی با خرید ولوو، توانمندی های به دست آمده را برای احیای برند ورشکسته پروتون می کند، و از این دانش برای کنترل هزینه ها، مدیریت زنجیره تأمین و تولید بومی بهره مند می شود.
لی لی Li Li‌ قائم مقام جیلی در تحقیقات و نوآوری در مصاحبه با رویترز گفته است: «معماری مدولار فشرده هسته مرکزی طراحی در جیلی است… ما فناوری های پیشرفته روز را می آموزیم و با ساخت و تکوین مدل های جدید استعدادهایمان را پرورش می دهیم.» لی لی از انتشار جزئیات در باره میزان سرمایه گذاری، اهداف مالی و زمانبندی های اجرای برنامه ها در پروتون خودداری کرد.
جیلی که از سال ۱۹۸۶ کار خود را با یخچال سازی شروع کرده است بعد از گذشت ۳ دهه به یکی از بازیگران مهم در اقتصاد چین تبدیل شده است که آن را مدیون بزرگترین بازار خودروی دنیا است که از هر سه خودرو، مصرف کننده یکی از آنها است. جیلی در سال ۲۰۲۰ به ظرفیت تولید و فروش ۲ میلیون دستگاه خودرو در سال رسیده است.
معنی جیلی در زبان چینی به معنی خوش شانس است و این خودروساز نامش را با حروف انگلیسی به دنیا معرفی کرده است و رقبای اصلی آن در حال حاضر گریت وال و گاک هستند.
یکی از بزرگترین رؤیاهای چینی ها، موفقیت در بازار خودروی آمریکا مثل ژاپنی ها و آلمانی ها است که سال ها به تأخیر افتاده و حالا هم با جنگ تجاری شدید بین آمریکا و چین باز هم به تعویق خواهد افتاد. کرونا هم مزید برعلت شده است.
جیلی برای تحقق رؤیاهای جهانی اش در حال مذاکره برای ادغام با بخش کسب و کار خودروی ولوو است که ارزش آن ۲۲ میلیارد دلار خواهد شد و شانه به شانه فیات کرایسلر یا نیسان ژاپن خواهد زد.
جیلی در حال حاضر ۴۹٫۹ درصد از پروتون مالزی را هم در اختیار دارد که سه سال پیش خریداری کرده است و ۹٫۷ درصد از دایملر ای جی (کمپانی مادر و صاحب مرسدس بنز آلمان) و بخش اعظم سهام برند انگلیسی لوتوس را نیز تصاحب کرده است.
می توان گفت،‌ جیلی اولین خودروساز چینی است که راهبردهایی شبیه به تویوتا،‌ فولکس واگن و جنرال موتورز را در پیش گرفته است.
جیلی علاوه بر معماری مدولار فشرده، پلتفرمی مستقل برای طراحی و تکوین خودروهای برقی در نظر گرفته که به روز است و قابلیت سازگاری با نرم افزارهای روز صنعت خودرو را دارا است.
علاوه بر این، برندها و محصولات قدیمی جیلی نظیر بورئی و سدان امگراند هم در نسل بعدی خود روی پلتفرم جدید طراحی خواهند شد. در حالت عادی طراحی و به روز رسانی نسل جدید یک محصول بین ۲۴ تا ۳۰ ماه طول می کشد اما برای جیلی و با این معماری جدید این زمان به ۱۸ ماه کاهش یافته است.
اولین شاسی بلند جیلی مخصوص اروپا هم Lynk‌ نام دارد که به کمک ولوو برای بازار اروپا طراحی کرده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10127

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰