بهمن ‌دیزل؛ پیشتاز تجاری‌های نیمه‌ سنگین - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بهمن ‌دیزل؛ پیشتاز تجاری‌های نیمه‌ سنگین

  • کد خبر : 10368
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
بهمن ‌دیزل؛ پیشتاز تجاری‌های نیمه‌ سنگین

براساس گزارش منتشرشده در ارزشیابی خودروهای تجاری توسط شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد ایران، تیرماه سال جاری ۸ مدل وانت تولید داخل مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، گزارش ارزیابی کیفی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در تازه‌ترین نسخه خود یعنی تیرماه در حالی منتشر شد که دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری خبری از ارزیابی کیفی این خودروها نبود. با این‌حال، دو بخش خودروهای سواری و تجاری توسط این شرکت در خردادماه و بعد از آن در تیرماه مورد ارزیابی قرار گرفتند. در ادامه این گزارش، به بررسی ارزشیابی خودروهای تجاری خواهیم پرداخت که مدل‌های چینی و غیراروپایی بیشترین سهم را در این گزارش دارند. 
   روند امیدوارکننده کیفی در سگمنت وانت‌ها
براساس گزارش منتشرشده در ارزشیابی خودروهای تجاری توسط شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد ایران، تیرماه سال جاری ۸ مدل وانت تولید داخل مورد ارزیابی قرار گرفتند. طبق روال گذشته در سطح قیمتی یک، این گروه خودرویی تنها وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی محصول ایران خودرودیزل دیده می‌شود که با سه ستاره کیفی بدون رقیب در این ارزیابی پیش می‌رود. این خودرو در گزارش ارزیابی خردادماه نیز با شرایط مشابه حضور پیدا کرده بود. در سطح دو قیمتی این خودرو اما در تیرماه ۷وانت ارزیابی شدند که سه مدل وانت نیسان ریچ محصول زامیاد، سایپا ۱۵۱ شرکت بن‌رو و وانت مزدا کارا تک‌کابین به ترتیب در صدر این جدول قرار گرفتند و بین خودروهای سه ستاره رده‌بندی شدند. 
این در حالی است که وانت سایپا در گزارش کیفی خردادماه حضور نداشت و مزدا تک‌کابین سه‌ستاره دوم این گروه خودرویی بود. دو ستاره‌های این گروه خودرویی اما مانند ماه گذشته وانت آریسان ایران‌خودرودیزل و مزدا دوکابین بهمن موتور بودند. وانت نیسان تک‌سوز و دوگانه‌سوز شرکت زامیاد نیز تنها با یک ستاره کیفی در انتهای این جدول نشستند. 
حضور پررنگ محصولات داخلی سگمنت وانت‌ها در ارزیابی کیفی محصولات، نشان از آن دارد که به‌رغم مشکلات تولید و تامین قطعه، این بخش شرایط بهتری را در مقایسه با سایر خودروهای تجاری تجربه می‌کند. البته این وضعیت در کنار افزایش سطح داخلی‌سازی می‌تواند ناشی از قیمت کمتر، بازار کار بهتر و تقاضای بیشتر برای این خودروها باشد.
   ۷ ستاره با دو محصول در مسافری‌های نیمه‌سنگین
در جدیدترین گزارش کیفی مربوط به تیرماه ون وانا ایران‌خودرو دیزل در گروه مینی‌بوس و میدل‌باس جای خود را به مینی‌بوس سحر و شیلر بهمن‌دیزل داده است. این دو خودرو که به ترتیب چهار و سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند، توانسته‌اند در مجموع ۷ ستاره را برای این سگمنت خودرویی به ارمغان بیاورند. 
درحالی‌که ماه گذشته تنها ون وانا در این سگمنت قرار داشت و ۴ ستاره به این گروه خودرویی تعلق گرفت. در بخش مسافری‌های سنگین اما اتوبوس بین‌شهری درسا خودنمایی می‌کند. این محصول عقاب‌افشان با چهار ستاره کیفی جایگزین مدل دیگری از این خودروسازی در گزارش کیفی خردادماه شده است. اتوبوس بین‌شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال که ماه گذشته میهمان ارزیابی کیفی بود، موفق به کسب چهار ستاره از ارزیابی کیفی شد. خودروهای مسافری سنگین و نیمه‌سنگین برخلاف سایر سگمنت‌های تجاری چندان بازار آزادی ندارند و خریداران اصلی آن‌ها شهرداری‌ها هستند که در سال‌های اخیر به بهانه نبود بودجه، سفارش‌گذاری در این بخش را به حداقل رسانده‌اند. از این رو، تولیدکنندگان در این بخش بازار خود را از دست داده‌اند و به واسطه کاهش و حتی توقف تولید، نتوانسته‌اند حضور منظمی در گزارش کیفی داشته باشند. با این‌حال، حتی همین معدود محصولات با کیفیت مطلوبی در ارزیابی مشارکت داشته‌اند.
   بهمن‌دیزل؛ پیشتاز تجاری‌های نیمه‌سنگین
در ردیف کامیونت‌ها اما شاهد تغییرات بیشتری در مقایسه با سایر سگمنت‌های تجاری هستیم. کامیونت ایسوزو NMR85K و NPR75K گروه بهمن‌دیزل هر دو با چهار ستاره کیفی هم در گزارش خردادماه و هم در تیرماه سال جاری صدرنشین این گروه بوده‌اند. این در حالی است که کامیونت الوند سایپادیزل ماه گذشته با سه ستاره در رتبه سوم این جدول نشست. اما در تیرماه جای خود را به کامیونت FAW TigerV6 سیباموتور داد و به جایگاه چهارم نزول کرد. ردیف پنجم این گروه خودرویی هم مانند دو رتبه اول، در اختیار بهمن‌دیزل با محصول شیلر بوده و سه‌ستاره کیفی را به دست آورده است. 
لازم به ذکر است در ارزیابی خردادماه تنها سه محصول در جدول حضور داشتند. در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که بهمن‌دیزل به سهم‌خواهی از بازار خودروهای نیمه‌سنگین پرداخته است؛ موضوعی که در حضور این خودروسازی در گزارش ارزیابی نیز دیده می‌شود. این بخش از خودروهای تجاری نه با مشکلات خودروهای سنگین مواجه است و نه مانند بخش سبک همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.
   جولان مدل‌های چینی در باری‌های سنگین
صدرنشین کامیون‌های این ارزیابی نیز مانند بخش کامیونت‌ها محصولی ایسوزو NPR75M بهمن دیزل است که با چهار ستاره کیفی در رتبه نخست این سگمنت قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10368

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰