هر آنچه سازمان ها در مورد «ون» جدید بازار ایران باید بدانند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
19

هر آنچه سازمان ها در مورد «ون» جدید بازار ایران باید بدانند

  • کد خبر : 10436
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۰۰
هر آنچه سازمان ها در مورد «ون» جدید بازار ایران باید بدانند

شرکت آرین پارس موتور به تازگی ون جدید سان‌ری را به بازار ایران معرفی کرده است. این ون جدید با ارتفاع ۱.۹ متری داخل کابین و بهره گیری از پیشرانه دیزلی در کنار امکانات ایمنی قابل توجه در دو نوع ون ۱۴ نفره و مینی بوس ۱۶ نفره عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، آرین پارس موتور در حال حاضر این ون را با پیش پرداخت ۶۰درصدی می فروشد و مابقی قیمت آن با شرایط لیزینگی طی اقساط حداکثر ۵ ساله از متقاضیان دریافت می شود. سان ری در دو نسخه ون ۱۴نفره، ۸۳۰ میلیون تومان و مینی بوس ۱۶ نفره ۸۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و با موعد تحویل ۹۰ روزه با سود مشارکت ۱۵ درصد و سود انصراف ۱۲ درصدی به متقاضیان عرضه می شود.
سان‌ری یک ون با پتانسیل بالا است که توانایی پوشش نیازهای ارگان های متعددی را دارد .از جمله پتانسیل های ارگانی این محصول می توان به استاندارد بودن اتاق برای آمبولانس، استفاده به عنوان خودرو حمل و نقل دیزلی در مکان هایی مانند پالایشگاه ها و شرکت های فعال در مناطقی مانند عسلویه و همچنین قابلیت های مناسب برای استفاده در صنعت گردشگری اشاره کرد.
ون جدید سان‌ری با طراحی متفاوت و بهره گیری از کابینی بزرگ بر اساس استانداردهای جهانی هم اکنون در مجتمع صنعتی آرین پارس موتور به تولید می رسد و این موضوع نشان دهنده تلاش این شرکت برای محکم کردن جای پای این ون جدید در بازار ایران در حوزه مونتاژ و خدمات پس از فروش است.
در دل سان ری پیشرانه ۲۷۴۶ سی‌سی دیزلی (با استاندارد آلایندگی یورو۵ EEV) با گشتاور قابل توجه ۳۵۵ نیوتون متر از دور ۱۸۰۰ تا ۲۶۰۰ قرار دارد. این ون ۶ متری با وزن خالص حدود ۲٫۸ تن، به گیربکس ۶ سرعته ای مجهز شده است که در آزمون های متعدد در سراسر ایران با جاده ها سازگار شده است و کشش قابل توجهی را ارائه می کند.
سان ری در بخش ایمنی به ترمز های دیسکی در عقب و جلو و همچنین ترمز خفه کن موتور مجهز شده است و علاوه بر بهره گیری از ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD به سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC مجهز شده است که در این کلاس تکنولوژی قابل توجهی و متمایزکننده ای است. این خودرو در بخش امکانات ایمنی به دو کیسه هوا در جلو، هشدار انحراف مسیر ، سنسور عقب و مه شکن نیز مجهز شده است.
سان‌ری در بخش امکانات فنی به کلاچ و فرمان هیدرولیکی مجهز شده است و در بخش امکانات رفاهی مواردی همچون چراغ جلو اتوماتیک، چراغ های روشنایی در روز، تهویه مطبوع، تنظیم برقی آینه ها، صندلی چرم مصنوعی برای مسافران، رادیو+USB، دکمه تنظیم سیستم صوتی روی فرمان و کروز کنترل به چشم می خورد. این ون به عنوان محصولی که کاربری عمومی یا کاربری خاص برای ارگان ها دارد به آپشن های خاصی نظیر پله برقی کمکی برای ورود به اتاق و سیستم گرمایش مجزا برای سرنشینان عقب در کنار پرده های جانبی نیز مجهز شده است.
ون های سقف بلند معمولا با کاربری های خاص یا مسافری مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این کاربری ها آمبولانس است که نیاز به گسترش ناوگان آن در کشور به شدت احساس می شود. تا کنون ون های متعددی در ناوگان اورژانس کشور به عنوان آمبولانس مورد استفاده قرار گرفته اند اما بسیاری از این گزینه ها استاندارد های لازم از نظر ابعاد اتاق را نداشته اند و یا از نظر کیفی به سرعت به سن بازنشستگی و فرسودگی نزدیک شده اند. این در حالی است که ون هایی نظیر سان ری با اهداف متعدد از جمله استفاده در ناوگان اورژانس طراحی شده اند و می توانند به عنوان گزینه هایی ایده آل بخشی از کمبود خودروها در اورژانس کشور را جبران کنند. سان ری در نسخه ۱۶ نفره همچنین می تواند جایگزین مناسبی برای مینی بوس های فرسوده باشد که با استفاده از مصرف کم  و به صرفه سوخت و بهره گیری از تکنولوژی و استاندارد روز به انتخابی ایده آل بدل شود.
از دیگر کاربری هایی که به واسطه سقف بلند سان‌ری میسر می شود می توان به امکان استفاده برای حمل و نقل بین شهری و همچنین استفاده در ناوگان سرویس شرکت ها و سرویس مدارس اشاره کرد. همچنین اگر از کاربری های مسافربری و ارگانی این ون فاصله بگیریم، فضای بزرگ داخل کابین آن شرایط را برای طراحی یک خودرو کمپر با حداکثر امکانات فراهم می کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10436

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰