تحویل اولین سری از کامیون های نوسازی شده تا ۲ هفته آینده - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تحویل اولین سری از کامیون های نوسازی شده تا ۲ هفته آینده

  • کد خبر : 10440
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
تحویل اولین سری از کامیون های نوسازی شده تا ۲ هفته آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین سری از کامیون های نوسازی شده تا دو هفته آینده در قالب ۲۰۰ دستگاه به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه امروز مراسم امضای تفاهم نامه قرارداد ساخت هزار دستگاه کامیون با شرکت ایران خودرو دیزل به امضا می‌رسد، گفت: امضای این قرارداد با هدف نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده‌ای است.

او با بیان اینکه هزار دستگاه کامیون فرسوده از رده خارج می شوند و هزار دستگاه کامیون جدید که توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده اند به زودی وارد ناوگان حمل و نقل کشور خواهند شد، گفت: شرکت‌های تولیدکننده داخلی پتانسیل قرارداد در این زمینه تا دو هزار دستگاه را دارند.

به گفته این مقام مسئول نگاه و چشم انداز ما در کشور آن است که ۱۰ تا ۱۵ هزار دستگاه در این حوزه نوسازی شوند.

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: تا دو سال آینده در راستای جهش تولید و همچنین ایجاد ظرفیت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای سعی خواهیم کرد، بخش عمده‌ای از ناوگان فرسوده با رده سنی بیش از ۳۰ سال را از این بخش خارج کنیم.

حسن نیا با بیان اینکه به طور قطع اولین سری از ناوگان حمل و نقل جاده ای را تا چند هفته آینده به رانندگان تحویل خواهیم داد، اظهار کرد: لازمه تحویل این ناوگان آن است که رانندگان، کامیون های خود را اسقاط و از رده خارج کنند که خوشبختانه تاکنون بخش عمده ای از ناوگان فرسوده اسقاط و از رده خارج شده اند.

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: تا پایان شهریور ماه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه کامیون در قالب امضای قرارداد بازسازی توسط تولید کنندگان داخلی تحویل داده خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تسهیلات این ناوگان هم گفت: تسهیلاتی که برای نوسازی ناوگان جاده‌ای در نظر گرفته‌ایم مانند تسهیلات قبل با نرخ سود ۱۸ درصد است که ۹ درصد از آنها در قالب یارانه از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت می‌شود و ۹ درصد هم توسط رانندگان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره قیمت این کامیون ها هم گفت: قیمت اصلی تحت نظر مجمع و سیستم‌های دولتی مشخص می‌شود اما به صورت کلی قیمت‌های این ناوگان همانند خودروهای سواری بر اساس استاندارد قطعات و ظرفیت هایی که دارند مشخص می شود، اما در کل توسط مجمع های دولتی در این زمینه قیمت‌گذاری کلی انجام می شود و آنان اجازه نمی‌دهند که قیمت‌های بالاتر از استاندارد در این زمینه تعیین شود.

حسن نیا با تاکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پتانسیل تولید تا ۲۰ هزار دستگاه کامیون را دارد گفت: اولین قرارداد آن است که با شرکت خودروسازی ماموت برای ۵ هزار دستگاه قرارداد امضا کرده‌ایم البته تاکنون بین هزار تا ۲ هزار دستگاه با توجه به تولیدات و قطعات آنها در دست ساخت قرار گرفته است، اما در نهایت ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه کامیون از جمله کامیون های یخچال دار و یدکش تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: یک هزار دستگاه کامیون یخچال دار هم در دست تولید قرار گرفته است که این کامیون ها دو منظوره است که بخشی از آنها می‌تواند یدکش باشد و بخشی دیگر از آنها هم می‌تواند به صورت یخچالدار مورد استفاده قرار بگیرد.

حسن نیا در پایان تاکید کرد: کامیون های یخچال دار به دلیل آنکه امکان حمل محصولات کشاورزی و صنعتی را دارند در کشور بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و ما هم سعی کردیم کامیون ها را به نوعی طراحی کنیم که با دو یدک کش بتوانند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10440

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰