تولید خودرویی که می‌تواند ضربان قلب یا تنفس سرنشینان را تشخیص دهد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

تولید خودرویی که می‌تواند ضربان قلب یا تنفس سرنشینان را تشخیص دهد

  • کد خبر : 10474
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۲۰
تولید خودرویی که می‌تواند ضربان قلب یا تنفس سرنشینان را تشخیص دهد

تسلا دستگاهی ساخته که با دقت بالایی سرنشینان ماشین را رصد کرده و می‌تواند علائم حیاتی آنها را بررسی کند. کارخانه آمریکایی می‌گوید که یکی از اهداف اصلی ساخت این دستگاه، تشخیص بچه‌هایی است که در ماشین جا می‌مانند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، براساس آمار دولت آمریکا، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بیش از ۵۰ کودک که در ماشین جا مانده بودند جان خود را از دست دادند. بیش از نیمی از این کودکان به خاطر فراموشی والدین در ماشین مانده بودند.
دستگاه تسلا حس‌گرهایی دارد که استفاده از آنها براساس قوانین موجود آمریکا مجاز نیست و برای قراردادن آنها در ماشین‌هایش از دولت تقاضای مجوز کرده است.
برخلاف فن‌آوری کنونی که با استفاده از دوربین و فشار روی صندلی موقعیت سرنشین را تشخیص می‌دهد، رادارهای تسلا می‌تواند سرنشیان را با دقت بیشتری رصد کند و ضربان قلب یا تنفس آنها را بررسی کند.
تسلا می‌گوید که دقت بالای این دستگاه به سیستم ایمنی ماشین هم کمک می‌کند تا هنگام تصادف، ایربگ یا کمربند ایمنی را متناسب با ابعاد سرنشینان تنظیم کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10474

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰