جزئیات نوسازی کامیون‌های فرسوده+ قراردادهای جدید با خودروسازان - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس سازمان راهداری اعلام کرد:

جزئیات نوسازی کامیون‌های فرسوده+ قراردادهای جدید با خودروسازان

  • کد خبر : 10485
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۱
جزئیات نوسازی کامیون‌های فرسوده+ قراردادهای جدید با خودروسازان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نیاز ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده تا سه سال آینده خبر داد و گفت: در وهله نخست، اولویت با خودروهای سنگینی است که عمر بیشتری دارند و تا پایان ماه جاری با دو خودروساز دیگر قرارداد نوسازی امضاء می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته دو قرارداد نوسازی وسائل نقلیه سنگین را به تعداد ۶۰۰۰ دستگاه کامیون به امضاء رسانده‌ایم و درصددیم تا بتوانیم ظرف سه سال آینده ۲۰ هزار دستگاه کامیون را نوسازی کنیم.
وی با بیان اینکه در قالب طرح نوسازی مذکور دو قرارداد دیگر با خودروسازان داخلی به امضاء می‌رسد، افزود: اولویت اول با مالکان و خودروهایی است که عمر بیشتری و  تقریبا بین۵۰ تا ۶۰ سال دارند. چرا که نمی‌توانیم همه خودروهای فرسوده را غیرفعال کنیم و معیشت رانندگان کامیون در صورت جایگزین نکردن خودروشان با کامیون نو به خطر می‌افتد.
رئیسسازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: قراردادهای نوسازی مشمول تسهیلات بانکی ۱۸ درصدی است که نیمی از آن از سوی سازمان راهداری و به نمایندگی از دولت پرداخت می‌شود و در واقع بهره‌ای که مالکان خودرو فرسوده می‌پردازند ۹ درصد است که طرح بسیار مناسبی برای دارندگان این وسائل نقلیه محسوب می‌شود. از سوی دیگر نیز آن‌ها می‌توانند از طریق فروش یا اسقاط خودرو فرسوده خود بخشی از منابعی که برای نوسازی نیاز دارند را بدست بیاورند.
حسن‌نیا با اشاره به نیاز حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومانی نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده، گفت: این منابع اعتباری از محل تسهیلات بانکی با تفاهم‌های صورت گرفته با بانک‌های عامل تامین می‌شود و امیدواریم بتوانیم در مراحل بعدی برای نوسازی دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مانند اتوبوس نیز گام‌های مشابهی برداریم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10485

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰