شرایط فروش و پیش فروش خودرو‌های خارجی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
تابش در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار خبر داد:

شرایط فروش و پیش فروش خودرو‌های خارجی

  • کد خبر : 10603
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۵۰
شرایط فروش و پیش فروش خودرو‌های خارجی

رئیس سازمان حمایت فروش و پیش فروش خودرو را منوط به اجازه کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار دانست.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عباس تابش در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌هایی که به فروش و پیش فروش خودرو به ویژه خودروی خارجی اقدام می‌کنند باید مجوز کمیته خودروی ستاد تنظیم بازار را دارا باشند.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: مجوز پیش فروش برای آن بخش از خودروسازان و یا مونتاژکارانی که تعهد معوق خود را عمل کرده باشند در کمیته خودرو صادر می‌شود، اما برای آن بخشی که کمیته خودرو مجوزی صادر نکرده، حق فروش و پیش فروش نیز وجود ندارد.
وی اضافه کرد: آن بخشی از شرکت‌ها که تعهدات معوق دارند و یا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند پرونده تعزیراتی هم به قوه قضاییه و هم به تعزیرات ارسال شده است که امیدواریم با تصمیم گیری دستگاه‌های قضایی، اینگونه شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان عمل کنند.
تابش گفت: هفته قبل گزارشی مبنی بر وجود مشکل در بازار پکیج و آبگرمکن دریافت کردیم که مشخص شد برخی از واحد‌ها عرضه را به خوبی انجام نداده اند یا در برخی از واحد‌ها عرضه به افراد خاصی صورت گرفته است.
وی افزود: این ابهام هم وجود دارد که بازار توسط افراد خاصی که این عرضه‌ها به آن‌ها صورت گرفته مدیریت می‌شود در حال بررسی مستندات هستیم و تا ۴۸ ساعت آینده نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10603

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰