هزینه تامین مواداولیه ۱۰۰ درصد رشد داشته است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده چراغ:

هزینه تامین مواداولیه ۱۰۰ درصد رشد داشته است

  • کد خبر : 11091
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
هزینه تامین مواداولیه ۱۰۰ درصد رشد داشته است

در سال‌های اخیر چراغ در داخل کشور با کیفیت و مشابه نمونه‌های خارجی تولید شده و چراغ‌سازان داخلی توانسته‌اند نیاز به‌واردات را تا حد بسیار بالایی کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، جلوگیری از خروج ارز و تولید هرچه‌بیش‌تر محصولات در داخل کشور از اقداماتی بوده که طی ۲ سال اخیر در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است. در این راستا البته مواداولیه نقش اساسی در تولید دارد. در سال‌های اخیر چراغ در داخل کشور با کیفیت و مشابه نمونه‌های خارجی تولید شده و چراغ‌سازان داخلی توانسته‌اند نیاز به‌واردات را تا حد بسیار بالایی کاهش دهند. هرچند همچنان بخشی از مواداولیه تولید چراغ وارداتی است و اگر بخش بزرگ‌تری از این مواد در داخل تامین می‌شد، روند تولید شکل بهتری نیز به‌خود می‌گرفت.
در همین زمینه رضا بسحق، مدیرعامل شرکت نورگستر بسحق به روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «حدود ۶۰ درصد از مواداولیه تولید چراغ خودرو داخلی است و حدود ۴۰ درصد نیز از طریق واردات تامین می‌شود. درواقع مواد پلیمری و سیم‌های چراغ تولید داخل است.» وی با بیان اینکه موادی مانند لنز که پلی‌کربنات محسوب می‌شود جزو مواد وارداتی است، اظهار می‌کند: «PC یا پلی‌کربنات مورد استفاده عمدتا ۵۰ درصد مواد مورد نیاز برای تولید چراغ جلو را تشکیل می‌دهد. همچنین PP یا پلی‌پروپلین نیز در چراغ‌های عقب استفاده می‌شود.»
مدیرعامل شرکت نورگستر بسحق درخصوص تخصیص ارز برای واردات مواداولیه چراغ‌ها تصریح می‌کند: «برای ما به‌عنوان تولیدکننده چراغ، نه ارزی تخصیص یافته و نه اصولا ما به‌دنبال دریافت ارز بوده‌ایم. این درشرایطی است که هزینه‌های تولید محصول به‌شدت افزایش یافته است.»
وی می‌افزاید: «از ابتدای سال تاکنون هزینه تامین مواداولیه و تولید قطعه ۴۰ درصد و از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.»
این تولیدکننده چراغ خودرو درپاسخ به‌این پرسش که آیا قیمت‌گذاری درخصوص چراغ خودرو توسط سازمان حمایت انجام می‌شود یا تولیدکنندگان؟ می‌گوید: «قیمت‌گذاری در بخش چراغ خودرو کاملا رقابتی بوده و توسط تولیدکنندگان صورت می‌گیرد. درواقع در این بخش محصول به نازل‌ترین قیمت به‌فروش می‌رسد.»

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11091

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰