آخرین وضعیت 4 طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

آخرین وضعیت 4 طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

  • کد خبر : 11362
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
آخرین وضعیت 4 طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای 4 طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای که در این سازمان در حال پیگیری و انجام است را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از تین نیوز، صدراله بمانا در خصوص طرح اول توضیح داد: یکی از این طرح ها از محل منابع داخلی برای خودروهای سواری کرایه بین شهری و خودروهای روستایی است که معمولاً منابع خودروهای روستایی از معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری یا بانک‌هایی که وظیفه‌شان اشتغال‌زایی است تأمین می‌شود و منابع سوارهای بین شهری نیز از محل منابع داخلی تأمین می‌شود.
وی در ادامه اضافه کرد: همچنین یک طرحی دیگری به نام «نوسازی ناوگان بالای 55 سال» که با ایران‌خودرو دیزل قرارداد داریم که در این طرح کامیون‌های بالای 55 سال نوسازی می‌شوند.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص طرح دوم به نام «طرح نوسازی ناوگان تجاری، درون شهری و برون شهری» توضیح داد: این طرح از محل منابع صندوق ذخیره ارزی تأمین اعتبار می‌شود، بدین صورت که ارز مورد نیاز به کارخانجات داخلی، برای واردات قطعه داده می‌شود و در اینجا قطعه را تحویل می‌دهند. در این طرح دولت 50 درصد را یارانه می‌دهد و 30 درصد تسهیلات بانکی و 20 درصد مابقی آورده متقاضی خواهد بود.
بمانا اظهار داشت: در طرح دوم تاکنون یک 360 دستگاه کامیون (اسکانیا) و 76 دستگاه کامیون (BMC) تحویل داده شده و 105 دستگاه اتوبوس نیز در حال تحویل است.
وی با بیان اینکه ما در این طرح تنها مجری هستیم و مسئول آن وزارت صمت است، گفت: شرکت آریا دیزل در حال آماده سازی تولید 190 دستگاه است که در آینده نزدیک قرارداد آن نیز به امضا خواهد رسید.
او به طرح سوم یعنی طرح 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده بالای 35 سال اشاره کرد و گفت: این طرح در دور اول، یعنی قبل از طرح ریاست جمهوری اجرا کردیم که در راستای آن 5 هزار کامیون تحویل دادیم،
بمانا افزود: اکنون مانده این قراردادها در حال انعقاد قرارداد است. در حال حاضر  هزار و 450 دستگاه آن قرارداد بستیم و مابقی در حال انعقاد قرارداد است؛ در این طرح 80 درصد قیمت خودرو با سود 9 درصد به مردم تحویل داده خواهد شد.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تشریح طرح چهارم، ابراز کرد: طرح چهار بند 3 ماده 30 قانون احکام برنامه توسعه مبنی بر واردات کامیون های  زیر سه سال ساخت است که این طرح در حال اجراست که بر اساس آن چهار گروه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
وی ادامه داد: یکی از گروه هایی که می‌توانند در این طرح شرکت کنند کارخانجات تولید داخل هستند که می‌توانند در هر مرحله هزار دستگاه وارد کنند. گروه بعدی شرکت‌های حمل و نقل سراسری هستند که در هر مرحله می‌توانند 100 دستگاه وارد کنند؛ شرکت‌های حمل و نقل استانی 30 دستگاه و شرکت های حمل ونقل شهرستانی 20 دستگاه و مابقی شرکت‌های حمل و نقل که مشمول تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا (داخلی و بین‌المللی) هستند، می‌توانند اقدام به واردات 10 دستگاه کنند.
او اضافه کرد: سومین گروه سرمایه‌گذاران در بخش حمل و نقل و آن‌هایی که دارای کارت بازرگانی می‌توانند تا 50 دستگاه در هر مرحله، مبادرت به واردات کنند. گروه چهارم مالکان حقیقی و حقوقی خودروهای فرسوده هستند که خودروهای بالای 25 سال مشمول این طرح می‌شوند.
او با اعلام این خبر که استاندارد یکی از این کامیون های وارداتی شرکت ها تائید شده است، گفت: ما کنون در حال انجام کارهای سامانه تجارت هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک این کامیون ها وارد شود و مابقی نیز در حال گرفتن استاندارد و واردات کامیون است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11362

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰