چند میلیون راننده بدهکار آزادراهی جریمه می‌شوند؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

چند میلیون راننده بدهکار آزادراهی جریمه می‌شوند؟

  • کد خبر : 11380
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
چند میلیون راننده بدهکار آزادراهی جریمه می‌شوند؟

تا کنون حدود ۹ میلیون پلاک یکتا از آزادراه‌هایی که پرداخت عوارض‌شان الکترونیکی است، تردد کرده‌اند و به صورت میانگین بیش از نیمی از آن‌ها عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از ایسنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده بود که پرداخت عوارض همه آزادراه‌های کشور تا پایان سال گذشته الکترونیکی شود اما مشکلی در این راه به وجود آمد و آن اینکه سرمایه‌گذاران آزادراهی عمدتا نسبت به این مسئله گلایه داشتند که مردم عوارض الکترونیکی را در آزادراه‌های مجهز به این سیستم‌ها نمی‌دهند و به همین دلیل استقبالی از آن نمی‌کردند. از سوی دیگر آزادراه‌هایی مانند منطقه یک آزادراه تهران-شمال که باجه عوارضی نداشت و از ابتدا عوارض برای مردم به صورت الکترونیکی محاسبه و دریافت می‌شد به همین دلیل به حالت دستی تغییر شکل داد و باجه‌ها طی ماه‌های گذشته به این محور تازه تاسیس بازگشت. 
در همین راستا خیراله خادمی – معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – دو هفته گذشته به ایسنا گفت: بر اساس توافقی که بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه صورت گرفته، از امروز (اول مهر ماه) برای کسانی که از آزادراه‌های الکترونیکی استفاده کرده و عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند، پیامک ارسال شده و نهایتا اگر عوارض‌شان را ندهند، جریمه می‌شوند.
وی افزود: با اجرای این توافق‌نامه امیدواریم میزان دریافتی عوارض آزادراهی به مراتب بیشتر از گذشته شود و اگر آن‌هایی که پرداخت نمی‌کنند جریمه شوند، می‌توانیم آزادراه‌های الکترونیکی مانند آزادراه تهران-شمال و آزادراه شهید همت را که به حالت دستی برگردانده شده بود را دوباره الکترونیکی کنیم. از سوی دیگر در ادامه و با اجرایی شدن این توافق از سوی پلیس راه می‌توانیم دیگر سرمایه‌گذاران آزادراه‌ها را ترغیب کنیم تا به طرح الکترونیکی شدن عوارض بپیوندند چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا و رییس‌جمهور دستور داده تا در این شرایط الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.
بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده خبرنگار ایسنا حدود 9 میلیون پلاک یکتا از آزادراه هایی که پرداخت عوارض‌شان الکترونیکی شده عبور کرده‌اند و به صورت میانگین بیش از نیمی از آن‌ها عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند و  بدهکار محسوب می‌شوند.
البته طی دو هفته گذشته میزان پرداخت عوارض آزدراه‌های الکترونیکی سه برابر افزایش یافته و به حدود شصت تا هفتاد درصد رسیده است و با اضافه شدن بقیه دوربین‌های آزادراه‌های الکترونیکی به جمع دوربین‌هایی که کد پلیس دارند، می‌توان امیدوار بود میزان پرداخت عوارضی‌ها به بیش از 85 درصد برسد.
با این حساب و کتاب حدود 4.5 میلیون خودرو با پلاک یکتا جزو بدهکاران آزادراه‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند که در صورت پرداخت نکردن بدهی‌شان، به غیر از این عوارض باید جریمه پرداخت نکردن آن را نیز بپردازند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11380

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰