آیا صف‌های فروش گروه خودرویی برچیده می‌شود؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
انتظار معاملات مثبت برای خودروسازان در بازار سهام

آیا صف‌های فروش گروه خودرویی برچیده می‌شود؟

  • کد خبر : 11545
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
آیا صف‌های فروش گروه خودرویی برچیده می‌شود؟

در گروه خودرویی طی 57 هزار نوبت معاملاتی، 1.6میلیارد سهم به ارزش 509میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته، بالغ بر 249هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در آخرین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته گذشته، نمادهای خودرویی دو روند متفاوت را طی کردند؛ به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد و فنرسازی زر مثبت شدند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق و سایپا دیزل منفی خوردند. همچنین در گروه خودرویی طی 57 هزار نوبت معاملاتی، 1.6میلیارد سهم به ارزش 509میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته، بالغ بر 249هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز چهارشنبه با کاهش بیش از 13هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 288هزار واحدی قرار گرفت.
   فضاسازی خواسته و ناخواسته به نفع حقوقی‌ها
تا زمانی که در بستر نرخ کنونی دلار و روند مثبت سودسازی شرکت‌ها، شیطنت‌ها در بازار در زمینه فروش سهام به‌منظور کاهش و دستکاری قیمت‌ها ادامه داشته باشد و نهادهای نظارتی و تصمیم‌گیر نیز با اعمال سیاست‌های نادرست شرایط را به نفع حقوقی‌ها فراهم کنند، وضعیت فعلی حاکم در بازار می‌تواند تداوم یابد. البته این امیدواری وجود دارد با وضع برخی از قوانین جدید مانند عدم حذف سفارش فروش در صف فروش و عدم حذف سفارش خرید در صف‌های خرید، شاهد جهت‌دهی مثبت‌ها و منفی‌های کاذب به بازار نباشیم. از طرف دیگر، به نظر می‌رسد مسدود کردن کد افراد خطاکار با زمان‌بندی بالا یعنی حداقل ۶ ماه، بتواند گره‌گشا باشد و به روند صعودی بازار کمک کند.
   نقطه ورود و خرید بازارگردان؛ نیازمند قوانین مناسب
در چنین شرایطی، استفاده از قوانین مناسب، پرهیز از وضع قوانین و مقررات یک‌شبه مانند ممنوعیت لغو نوسان‌گیری روزانه و سپس لغو آن، بسیار ضروری است. تسهیل قوانین بازارگردانی شرکت‌ها نیز لازم به نظر می‌رسد. اما بازارگردانی در روند منفی بازار و خرید صف‌های فروش و فروش بازارگردان در صف‌های خرید، کمکی به متعادل‌شدن بازار فعلی نمی‌کند، بلکه این موضوع شبیه نوسان‌گیری حقوقی روی سهام شناور در بازار عمل خواهد کرد. بر این اساس، باید برای نقطه ورود و خرید بازارگردان، قوانین مناسبی وضع شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11545

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰