مقصر گرانی خودرو؛کاهش تولید خودروسازان یا تقاضای کاذب؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
کریمی تشریح کرد

مقصر گرانی خودرو؛کاهش تولید خودروسازان یا تقاضای کاذب؟

  • کد خبر : 1155
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
مقصر گرانی خودرو؛کاهش تولید خودروسازان یا تقاضای کاذب؟
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم معتقد است از آنجایی که به دلیل کاهش تولید خودروسازان، تقاضا در بازار خودرو زیاد شد، قیمت چارچرخ ها روزبه روز افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری(سیونا)، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بازار خودرو، گفت: در شرایط کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تدابیر ویژه‌ای برای جبران کاهش عرضه خودرو و افزایش تقاضا بیاندیشد زیرا میزان تولید خودروسازان پاسخگوی نیاز بازار نیست و علیرغم ادعای این شرکت‌ها مبنی بر برنامه‌ریزی برای افزایش تولید اما عرضه همچنان کمتر از تقاضا بوده، در نتیجه قیمت ها صعودی شده است.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم در تشریح دلایل افزایش تقاضا در بازار خودرو، توضیح داد: بخشی از تقاضای موجود در بازار واقعی بوده و مصرف کننده اصلی به دنبال خرید خودرو است، در واقع این نوع تقاضا به دلیل کاهش تولید خودروسازان در سال ۹۷ و ۹۸، متراکم شد.

سهمیه بندی خرید خودرو امری بدیهی است

وی تقاضای کاذب ناشی از سفته بازی و بورس بازی را نوع دیگری از تقاضا در بازار خودرو دانست و افزود: در شرایط فعلی بخشی از نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار خودرو سوق پیدا کرده است به همین دلیل گرانی چارچرخ‌ها رقم خورد.

نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است باید با تقاضای کاذب موجود در بازار خودرو جدی برخورد شود و بهترین راهکار برای تحقق این مهم آن است که هر متقاضی فقط امکان خرید یک خودرو را داشته باشد.

کریمی با طرح این پرسش که چرا افراد می توانند خودروهای متعدد در طول یک سال خریداری کرده و به فروش رساند؟ ادامه داد: در برهه ای که عرضه خودرو محدود می شود، سهمیه بندی امری بدیهی و ضروری است.

ضرورت اعمال محدودیت‌های جدید برای خرید خودرو

وی اضافه کرد: با محدود کردن خرید خودرو و ممانعت از ثبت نام افرادی -که طی یک سال اخیر اقدام به خرید خودرو کردند- در طرح‌های پیش فروش خودرو بخش بزرگی از تقاضای کاذب بازار از بین رفته و خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسد.

کریمی تصریح کرد: از آنجایی که سوداگران به دنبال کسب سود هستند تمام تلاش خود را برای رونق گرفتن بازار و گران شدن خودرو به کار می برند که خودروسازان و وزارت صمت باید برای ساماندهی این وضعیت وارد میدان شود./

پایان

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=1155

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰