خودروی برقی خورشیدی با پیمایش ۱۰۰۰ مایل با هر بار شارژ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

خودروی برقی خورشیدی با پیمایش ۱۰۰۰ مایل با هر بار شارژ

  • کد خبر : 12163
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۰
خودروی برقی خورشیدی با پیمایش ۱۰۰۰ مایل با هر بار شارژ

خودرو برقی که سازنده آن ادعا می کند نیازی به شارژ ندارد سال آینده راهی بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مدت ها است که شرکت آپترا Aptera‌ وعده می دهد که خودروهای برقی/ خورشیدی آن با قدرت پیمایش بالا به ازای هر بار شارژ به بازار می آید، حالا عکس و تصویر ویدیویی این خودروی سه چرخ را منتشر کرده است.
سقف خودروی برقی آپترا به پنل های خورشیدی مجهز شده و می تواند تا ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) را بدون نیاز به شارژ کردن باتری بپیماید و در صورت شارژ کردن باتری تا ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) نیاز به شارژ دوباره پیدا نمی کند. جمعه ای که گذشت مردم می توانستند با ۱۰۰ دلار این خودرو را سفارش بدهند و در صورت انصراف همین ۱۰۰ دلار به آنها مسترد می شود. این خودرو سال آینده به مشتریان تحویل می شود.
بدنه این خودروی برقی خیلی به بدنه هواپیما شباهت دارد،‌ با این تفاوت که بال ندارد. همین عامل هم به آن ضریب ۰٫۱۳ درگ می دهد و باعث می شود این خودرو در هر مایل فقط به ۱۰۰ وات ساعت انرژی نیاز داشته باشد. چون باتری آن ۱۰۰ کیلووات ساعت است، با هر بار شارژ باید بتواند ۱۰۰۰ مایل بپیماید. در روزهای آفتابی، به ازای ماندن زیر آفتاب هر روز به مقدار پیمایش ۴۰ مایل، از انرژی خورشید ذخیره می کند. افزودن پنل خورشید روی در موتور و در صندوق عقب می تواند ۲۴ مایل به دامنه پیمایش روزانه این خودرو بیفزاید. به بیانی می توان گفت بسته به محل زندگی شما و فاصله محل کار با زندگی، شاید نیاز به شارژ این خودرو نباشد چون هر روز به اندازه مورد نیاز، از خورشید انرژی می گیرد.
صفر تا صد این خودرو ۵٫۵ ثانیه است و در مدلی که به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت مجهز است، و ۲۲۰۰ پوند وزن دارد، در حقیقت انگار راننده در حال راندن یک باتری بزرگ روی چهار چرخ است! شارژ شدن این باتری حداقل یک ساعت طول می کشد.
این خودروی برقی سه چرخ، بین ۲۵,۹۰۰ تا ۴۶,۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. اولین مدلی که عرضه می شود پارادایم و پارادایم پلاس نام دارد که معلوم نیست نام خودرو است یا فقط به امکانات داخل خودرو اشاره دارد.
فعلا که این خودرو به کسی تحویل نشده و باید تا سال ۲۰۲۱ صبر کرد تا این خودرو وارد خیابان ها شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=12163

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰