صفحه نمایش داشبورد ۱۴۰ سانتیمتری مرسدس بنز معرفی شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

صفحه نمایش داشبورد ۱۴۰ سانتیمتری مرسدس بنز معرفی شد

  • کد خبر : 12925
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
صفحه نمایش داشبورد ۱۴۰ سانتیمتری مرسدس بنز معرفی شد

دامنه رقابت در صفحه نمایش روی داشبورد از فناوری فراتر رفته و اکنون متراژ آن هم اهمیت پیدا کرده است!

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شاید ملک و املاک را بتوان با اندازه و متراژ ارزش گذاری کرد اما پیشرفته بودن صفحه نمایش لمسی روی داشبورد با سایز اندازه گیری نمی شود؛‌ اما گاهی اوقات اندازه گیری می شود.
مرسدس بنز مدل EQS‌ سال ۲۰۲۲ یکی از آینده گراترین خودروهایی است که در شرف عرضه به بازار است که این ویژگی را مدیون صفحه نمایش غول آسای MBUX‌ است، صفحه نمایشی که برای اینفتینمنت تعبیه شده یعنی علاوه بر پخش فایل های صوتی و تصویری به خاطر وصل بودن به اینترنت اطلاعات مورد نیاز راننده را هم روی داشبورد به نمایش می گذارد و سیستم مکان یاب آن روی نقشه ای بزرگ مسیرهای مورد نیاز راننده را به نمایش در می آورد.
معرفی این صفحه نمایش طوری زمان بندی شده که نزدیک به نمایشگاه الکترونیک مصرف کنندگان  CES 2021 باشد. فروش آن هم از اواسط سال ۲۰۲۱ شروع می شود.
این صفحه نمایش از چند بخش تشکیل شده اما همگی با یک پوشش صفحه شیشه ای به صورت یک مجموعه مشاهده می شوند و سرتاسر داشبورد را می پوشانند و مهمترین بخش داخل کابین خودرو را تشکیل می دهند.
طول این صفحه نمایش ۵۴ اینچ و مساحتی که به وجود می آورد ۳۷۷ اینچ مربع (۰٫۲۴۳ متر مربع) است. در مرکز این داشبورد، یک پنل OLED قرار گرفته است که در حقیقت صفحه نمایش سرنشینان هم به حساب می آید و رنگ های آن بسیار درخشان و مشکی آن به سیاهی مرکب است. این صفحه نمایش تا ۷ نفر اعضای خانواده قابلیت شخصی سازی دارد و می تواند بر اساس سلایقه هر فرد تنظیم شود. زمانی که کسی درخودرو ننشسته است، یک اثر هنری دیجیتالی به نمایش می گذارد.
در هر دو طرف این صفحه نمایش دو سوراخ برای عبور تهویه هوا تعبیه شده است اما طوری طراحی شده که گویی جزوی از صفحه نمایش روی داشبورد است اما انتظار نداشته باشید که مفهوم تهویه هوا هم دیجیتالی شود!
به منظور کاهش مخدوش شدن تصاویر،‌ صفحه نمایش کمی خمیدگی دارد و مقعر است، روی سطح آن هم پوششی از سیلیکات آلومینیم به کار رفته تا جلوی درخشش بیش از حد را بگیرد و مانع خط و خش شود.
فقط آن چه تن آدم را می لرزاند، آسیب دیدگی و هزینه تعویض آن است.

پردازشگر آن نسل جدیدی است که ۸ هسته ای است و ۲۴ گیگابایت حافظه دارد. با چنین پردازشگری انتظار می رود که واکنش این صفحه نمایش به فرامین سرنشینان بسیار سریع و مطلوب باشد. علاوه بر این پردازشگر قوی، ۱۲ واقعی ساز actuators زیر این صفحه نمایش کار گذاشته شده است تا فرامین حرکتی (بدون نیاز به لمس صفحه نمایش) را ممکن سازد.
سیستم اینفوتینمنت MBUX‌ مرسدس بنز از سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده است و اول بار روی خودروهای کلاس A‌ جمع و جور بنز امتحان شد. به تدریج هم کارکردهای بیشتر و مطمئن تری به آن اضافه شد و با هر روزآمدی امکانات آن بهتر هم می شوند. برای سادگی استفاده، از افزودن زیرمنو های اضافه هم پرهیز شده است. ‌ در طراحی این صفحه نمایش این نکته در نظر گرفته شده است که تا حد مقدور نگاه راننده از جاده برداشته نشود و اگر هم نیاز باشد در کوتاه ترین نگاه ممکن هم امکانات مورد نیاز راننده در دسترس باشد.
یکی از ویژگی های این صفحه نمایش جدید مرسدس بنز استفاده از هوش مصنوعی است. یعنی این سیستم به تدریج عادت های صاحب خود را می شناسد و حتی گاهی اوقات پیش دستانه همان خواسته های راننده را اجرا می کند. برای مثال اگر شما به طور مرتبط در زمان خاصی در طول هفته با شخص خاصی تماس داشته باشید، هوش مصنوعی این عادت شما را می شناسد و سر موقع یادآوری می کند. یا اگر عادت به روشن کردن صندلی گرمایی داشته باشید یا دمای خاصی را روی فرمان خودرو مدنظر داشته باشید به طور خودکار هر روز این خواسته شما را برآورده می کند. هوش مصنوعی در مسیریابی، مکان یابی و به طور کلی نویگیشن به راننده کمک می کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=12925

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰