مخالف تولید داخل نیستیم اما هزینه آن باید مشخص شود / تحریم ربطی به ارتقا استاندارد آلایندگی خودروها ندارد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس سازمان محیط زیست در رونمایی از موتور جدید ایران خودرو:

مخالف تولید داخل نیستیم اما هزینه آن باید مشخص شود / تحریم ربطی به ارتقا استاندارد آلایندگی خودروها ندارد

  • کد خبر : 13175
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۹:۴۶
مخالف تولید داخل نیستیم اما هزینه آن باید مشخص شود / تحریم ربطی به ارتقا استاندارد آلایندگی خودروها ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ کس مخالف تولید داخل نیست اما باید هزینه‌ و قیمت تولید داخل نیز مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عیسی کلانتری در مراسم رونمایی از موتور سه استوانه ملی ایران خودرو ضمن تبریک تولید موتور ۳ سیلندر در ایران خودرو اظهار داشت: این پروژه نباید پایان راه باشد و باید رقابت در این حوزه افزایش یابد زیرا اگر رقابت نباشد در این حوزه های تولیدی متوقف خواهیم شد.
وی در ادامه با اشاره به روز هوای پاک گفت : امروز روز ملی هوای پاک است این در حالی است که ظرف ۳۰۵ روز از سال جاری ۱۰۷ روز هوای تهران ناسالم بوده که بخش زیادی از این آلایندگی انسان ساخت بوده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به موضوع حفظ محیط زیست و تاکید قانون اساسی ایران به این مساله به عنوان یکی از حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود : حفظ محیط زیست و استفاده از هوای پاک یکی از حقوق شهروندی است که بارها رهبر معظم انقلاب نیر بر رعایت آن تاکید کردند.
کلانتری در ادامه به قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت تولید خودروها با استاندارد یورو ۵ پرداخت و گفت: بر اساس این الزام قانونی خودروسازان باید تولیداتشان را از ابتدای سال ۹۵ با استاندارد یورو۵ عرضه کنند اما در این مدت خودروسازان تحریم را مانعی برای ارتقاء استاندارد آلایندگی تولیدات به یورو ۵ اعلام کردند در حالی که اجرای این استاندارد تنها چند میلیون به هزینه و قیمت خودروها اضافه می کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در این مدت شرکتهای خودروساز به دلیل چند میلیون هزینه بیشتر خودروها را یورو ۵ نمی کردند و بهانه آنها نبود بنزین با استاندارد یورو۵ بود در حالی که از سال گذشته بنزین های تولیدی با استاندارد یورو۵ عرضه می شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13175

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰