سوء استفاده برخی فروشندگان باتری از معاملات سرب - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

سوء استفاده برخی فروشندگان باتری از معاملات سرب

  • کد خبر : 13245
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
سوء استفاده برخی فروشندگان باتری از معاملات سرب

برخی فروشندگان ضمن سوءاستفاده از ماده سرب و باتری‌های فرسوده، حقوق قانونی مانند مالیات بر ارزش افزوده را هم پرداخت نمی‌کنند.درواقع این افراد از شرایط موجود سوءاستفاده و اقدام به زیرفروشی (دامپینگ) محصولات می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، پس از انتشار گزارش هفته گذشته «دنیای‌ خودرو» درخصوص انتظار فروشندگان بازار باتری برای ریزش قیمت‌ این محصول در شرایط کاهش نرخ ارز اما انجمن تولیدکنندگان باتری مدعی است کاهش نرخ ارز تاثیری بر بهای مواد اولیه نگذاشته است.
در گزارش گذشته؛ فعالان بازار باتری از انتظار خود برای کاهش این قطعه به‌رغم افت نرخ ارز صحبت کردند. آن‌ها مدعی شدند کاهش نرخ ارز، بر قیمت مواد اولیه و  بهای تمام‌شده تاثیر بسزایی دارد.
در همین زمینه مهدی کامکار، دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری کشور با اشاره به مشکلات پیچیده تولید در سال جاری به «دنیای خودرو» گفت: «طی سال جاری تولیدکنندگان باتری با چالش‌های بزرگی ازجمله تامین ارز، واردات مواد اولیه و همچنین ترخیص مواد اولیه خارجی از گمرک‌ها مواجه بوده‌اند.»
وی افزود: «تامین سرب به‌رغم نوسان شدید قیمتی به اندازه تولید مشکل است. در چنین شرایطی؛ این ماده مهم در دسترس برخی فروشنده‌های باتری بوده، فروشندگانی که از این شرایط سوءاستفاده و تولیدکننده را با چالش مواجه کردند.» 
کامکار تاکید کرد: «برخی فروشندگان ضمن سوءاستفاده از ماده سرب و باتری‌های فرسوده، حقوق قانونی مانند مالیات بر ارزش افزوده را هم پرداخت نمی‌کنند.درواقع این افراد از شرایط موجود سوءاستفاده و اقدام به زیرفروشی (دامپینگ) محصولات می‌کنند.»
دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری با تاکید بر مشکلات تولید در سال جاری اظهار کرد: «فروشندگان واسطه‌ بین تولیدکننده و خریداران هستند. درواقع تولیدکننده باید مواد اولیه داخلی و خارجی، سرب و ده‌ها قطعه دیگر را در شرایط سخت تحریم و مشکلات ارزی تامین و محصول نهایی را تولید کند.»
مهدی کامکار با بیان اینکه نرخ ارز هنوز تاثیری بر قیمت مواد اولیه نگذاشته است، تصریح کرد: « هرچند دلار طی روزهای اخیر روند کاهشی داشته اما در انتهای هفته با رشد همراه شد. البته باید کاهش نرخ دلار ثابت باشد تا بر قیمت مواد اولیه و موجودی انبارها تاثیر بگذارد. در این شرایط انتظار کاهش قیمت و تاثیر سریع افت دلار بر قیمت باتری کاملا عجیب است.»
وی همچنین تاکید کرد: «پیش‌بینی می‌شود با کاهش محدودیت‌های کرونایی، بازار باتری در ماه‌های پایانی سال و همچنین سال آینده رونق بیشتری بیابد. زیرا با رفع محدودیت‌ها تقاضا برای باتری افزایش خواهد یافت.»

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13245

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰