تأثیر انتخاب بایدن بر انرژی و صنعت خودرو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

تأثیر انتخاب بایدن بر انرژی و صنعت خودرو

  • کد خبر : 13285
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
تأثیر انتخاب بایدن بر انرژی و صنعت خودرو

با شروع دولت بایدن این سؤال پیش می آید که حضور وی چه تأثیری بر صنعت خودروی جهان می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، جو بایدن جاه طلبی هایی در حوزه حمل و نقل و سیاست گذاری های انرژی دارد که در برنامه هایش انعکاس یافته و می تواند نحوه جابه جایی بار و مسافر را در امریکا و در دنیا دچار تغییر کند. وی برای اجرای این برنامه ها، «جنیفر گرانهولم» فرماندار سابق ایالات میشیگان [مهد خودروسازی آمریکا و محل استقرار سه غول خودروسازی] را برای سیاست گذاری های انرژی و پیت بوتیگیگ شهردار ساوث بند را برای وزارت حمل و نقل خود بر گزیده است که باید از مجلس نمایندگان این کشور رأی اعتماد بگیرند.
مرکز ثقل برنامه های بایدن صرف هزینه روی زیرساخت های انرژی های پایدار و تجدید پذیر است.
۲۴ ساعت بعد از شروع کار بایدن به عنوان رئیس جمهور، کمیته تجارت،‌ دانش و حمل و نقل سنای آمریکا با پیت بوتیگیگ جلسه ای دو ساعته داشت که در آن بوتیگیگ در پاسخ به پرسش های سناتور «ریک اسکات از فلوریدا» امکان افزایش مالیات بنزین برای صرف در پروژه های حمل و نقل را رد نکرد. اما بعد سخنگوی وی به خبرنگاران گفت که انواعی از گزینه ها پیش روی وزرات حمل و نقل هست اما افزایش مالیات بر بنزین در بین این گزینه ها نیست.
تعجبی ندارد که یکی از اعضای کابینه دموکراتیک علاقه ندارد که در رسانه ها و به طور رسمی از افزایش مالیات بنزین آن هم در ابتدای کار کابینه صحبت کند. کابینه جدید از راه های خیلی متفاوتی می تواند روی صنعت خودروی جهانی مؤثر واقع شود. اما همین نشان می دهد که آن چه در عرصه عمومی بیان می شود با آن چه در سر دارند متفاوت است.
بایدن در طول کمپین های تبلیغاتی ریاست جمهوری خود مدام از سرمایه گذاری سنگین در زیرساخت های جدید و حمایت از انرژی تجدیدپذیر سخن گفته است. (گاهی هم به خودروی شورولت کوروت مدل ۱۹۶۷ خود اشاره کرده [که نشانه عشق به قدرت،‌ سرعت و شتاب خودرو است و به عبارتی نشان از تفاوت آن چه در دل دارد و آن چه به زبان می آورد]. حالا که شغل ریاست جمهوری را به وی سپرده اند باید دید که وزیر انرژی و وزیر حمل و نقل وی تا چه اندازه به سرفصل های برنامه های وی می پردازند.
اگر گرانهولم به عنوان وزیر انرژی از مجلس رأی اعتماد بگیرد،‌ باید هدف بلندمدت رسیدن به آلایندگی صفر گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ را دنبال کند. رسیدن به این هدف مستلزم سرمایه گذاری روی منابع تجدیدپذیر انرژی و حمل و نقل سبز است که باید بخش مهمی از برنامه های بایدن را تشکیل دهد. برای گرانهولم این وظیفه،‌ قلمرویی آشنا است چون وقتی که عضو هیئت مدیره کمپانی چارج پوینت ChargePoint‌ و پروترا Proterra بود، برنامه ای را برای استخدام دوباره کارگران خودروسازی ایالات میشیگان به اجرا در آورد که شغل خود را دوره رکود بزرگ از دست داده بودند. فعالیت اصلی چارج پوینت و پروترا Proterra در بخش فناوری های انرژی تجدید پذیر و در تولید باتری و قوای محرکه خودروهای تجاری برقی است.
بوتیگیک هم بعد از کاندید شدن برای عنوان وزارت حمل و نقل، در سخنرانی خود گفت که اولویت اول او سرمایه گذاری روی زیرساخت های رو به افول کشور و توسعه پایدار روش های حمل و نقل دوست دار محیط زیست و آب و هوا است (در گزارش اخیر انجمن مهندسان عمران آمریکا رتبه بندی زیرساخت های این کشور به امتیاز D+‌ سقوط کرده است).
بر اساس برنامه بایدن، ظرف ۱۰ سال آینده آمریکا باید ۱٫۳ هزار میلیارد دلار برای زیرساخت های انرژی و حمل نقل صرف نماید. این سرمایه گذاری به خلق میلیون ها شغل در طبقه متوسط آمریکا می انجامد.
زیرساخت فقط به معنی ساخت جاده و پل نیست. بخشی از این سرمایه گذاری باید در خودروهای برقی و حمل و نقل عمومی صرف شود. همچنین بخشی از این سرمایه گذاری باید به منازل و کسب و کارهایی اختصاص پیدا کند که در ساخت ساختمان ها به روش هایی روی می آورند که ردپای کربنی را کاهش می دهد.
بایدن همچنین در وعده های انتخاباتی خود نشان داده است که علاقه زیادی به شبکه ریلی پرسرعت دارد. این شبکه می تواند در کاهش استفاده از خودروی شخصی مؤثر باشد. بوتیگیک در کارنامه خود حمل و نقل چندحالته یا مولتی مودال را در زمان شهرداری ساوث بند در ایالت ایندیانا دنبال کرده که حالا می تواند در سطح ملی روی آن کار کند.
در دوران ترامپ، برخی از استانداردهای سخت گیرانه دوره اوباما در خصوص کاهش مصرف سوخت سیر قهقرایی پیدا کرد در حالی که به احتمال زیاد در دوران بایدن دوباره این استانداردها بازخواهند گشت. همچنین بایدن می تواند خریدهای مستقیم و سرمایه گذاری ها در ناوگان های عمومی حمل و نقل [اداره پُست، خودروهای نظامی و غیره] را به سمت خرید خودروهای هیبریدی هدایت کند. در قراردادهای جنرال موتورز با وزارت دفاع این کشور، انتظار می رود که خودروهای برقی و خودران ها در دستور کار قرار گیرد. کابینه جدید همچنین می تواند برای خودروهای برقی معافیت بیشتر مالیاتی و برای خودروهای بنزینی مالیات بیشتری وضع کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13285

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰