«ب‌ام‌و سری ۷» در نبود «مرسدس S کلاس » صدرنشین بازار شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
گران‌ ترین و ارزان ‌ترین وارداتی ‌ها کدامند؟

«ب‌ام‌و سری ۷» در نبود «مرسدس S کلاس » صدرنشین بازار شد

  • کد خبر : 13303
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
«ب‌ام‌و سری ۷» در نبود «مرسدس S کلاس » صدرنشین بازار شد

بازار خودروهای لوکس وارداتی در نبود بزرگانی چون مرسدس‌بنز S کلاس به سیطره رقیب سنتی این برند یعنی ب‌ام‌و سری ۷ درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، باواریایی‌ها بعد از ممنوعیت واردات، همچنان جایگاه خود را در بازار ایران به‌عنوان لوکس‌ترین خودرو وارداتی حفظ کرده‌اند. زیرا بازار ایران نیاز مبرمی به چنین خودروهایی در دوران ممنوعیت واردات دارد. هرچند رقابت دو غول بزرگ آلمان یعنی مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و در ایران به‌دنبال بسته‌شدن واردات و ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی از بین رفته است. به‌همین‌دلیل باواریایی‌ها در بازار ایران بدون رقیب مانده‌اند. همین اتفاق سبب شد ب‌ام‌و سری ۷ با قیمتی حدود ۷میلیاردتومان صدرنشین بازار وارداتی‌ها شود.
گزارش‌های میدانی از بازار خودروهای وارداتی در هفته اول بهمن ماه، نشان از کاهش شیب کاهش قیمت‌ها دارد زیرا نسبت‌به روزهای پایانی ماه گذشته شاهد افزایش اندک بهای خودرو هستیم، هرچند این افزایش قیمت‌ها شیب آرامی دارند و ممکن است طی روزهای آینده بار دیگر روند نزولی قیمت‌ این خودروها رقم بخورد.
این نوسانات قیمتی طی روزهای اخیر به‌دنبال تغییرات نرخ ارز روی داده است زیرا با افزایش اندک نرخ ارز طی روزهای گذشته، باردیگر قیمت‌ها سیر صعودی به‌خود گرفتند. البته این نوسانات در شرایطی است که همچنان خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود و بازار بدون مشتری است.
هرچند این روزها بازار خودروهای وارداتی با اختلاف جدی در اختیار خودروهای آسیایی قرار دارد اما این آلمانی‌ها هستند که بر بازار تسلط دارند. قیمت خودروهای آسیایی در بازار ایران همچون هیوندای، کیا، نیسان و تویوتا ازحدود ۸۵۰ میلیون‌تومان در مدل‌های کم‌کارکرد آغاز می‌شود و تا بازه ۳میلیاردتومان در مدل‌های صفر خودنمایی می‌کند.
خودروهایی که تا قبل از ممنوعیت واردات دربازه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شدند، اکنون با قیمت‌های میلیاردی پشت ویترین نمایشگاه‌های خودرو قرار دارند. هرچند در نمایشگاه‌های خودرویی معامله‌ای انجام نمی‌شود اما قیمت‌های نجومی برخی خودروها نیز تغییری نمی‌کند.
در شرایط فعلی بازار، وارداتی‌ها نوسانات کمتری نسبت‌به خودروهای داخلی در بازار دارند. 
شاید بتوان یکی از دلایل آن را بازگشایی احتمالی واردات خودرو دانست. زیرا برخی فعالان بازار معتقدند احتمال روی دادن این اتفاق، سبب شده است قیمت این خودروها  فعلا بیش از این بالاتر نرود؛ به‌گفته این فعالان بازار خودرو، زمزمه‌های مطرح‌شده موجب شده است خریداران خودروهای وارداتی به‌امید آنکه شاید به‌زودی قفل واردات این خودروها باز و ممنوعیت پیش‌بینی‌شده برطرف شود؛ دست از خرید بکشند. 
در صورت وقوع  این اتفاق، شاهد تغییر بهای وارداتی‌ها خواهیم بود و قیمت خودروهایی که مدل پایین‌تری دارند، شکسته می‌شود. باتوجه به آنچه گفته شد، این شرایط سبب شده است تقاضا برای بازار وارداتی‌ها بسیار کاهش یابد و این خودروها ثبات قیمت بیشتری به‌نسبت خودروهای داخلی با توجه به تغییرات نرخ ارز داشته باشند.
ازسوی‌دیگر در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۰ حقوق ورود قابل‌توجه‌ای برای خودرو در نظر گرفته شده است. این اقدام موجب شد شائبه ازسرگیری واردات خودرو برسرزبان‌ها بیفتد. البته سازمان برنامه و بودجه می‌گوید این حقوق ورودی، مربوط‌به خودروهای دپوشده در گمرک است اما بازار اعتقاد دارد این حجم خودرو در گمرک رسوب نکرده که دولت بتواند این میزان حقوق ورودی را دریافت کند، بنابراین به احتمال زیاد گنجاندن این حجم درآمد، نشانه‌ای‌ از مجازکردن و دادن چراغ سبز به واردات است. 
گزارش‌های میدانی در بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد درحال‌حاضر ارزان‌ترین خودرو بازار رنو کپچر مدل ۲۰۱۶ صفر با قیمت ۸۵۰میلیون‌تومان است. اما گران‌ترین خودرو کنونی ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۱۷ صفرکیلومتر بوده که حدود ۷میلیاردتومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.
اگر بخواهیم بازار خودروهای وارداتی را از ارزان‌ترین به گران‌ترین خودرو بررسی کنیم، باید رنو کپچر فرانسوی ۸۵۰میلیون‌تومانی را که زمانی توسط شرکت ایران‌خودرو وارد بازار شد، در صدر این رده‌بندی قرار دهیم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13303

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰