نمادهای بزرگ خودروساز؛ همچنان بر مدار نزول - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
شاخص‌ کل بورس باز هم منفی شد

نمادهای بزرگ خودروساز؛ همچنان بر مدار نزول

  • کد خبر : 13402
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
نمادهای بزرگ خودروساز؛ همچنان بر مدار نزول

میزان معاملات گروه خودرویی طی سه‌شنبه ۷ بهمن بالغ بر ۲میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۷۴۱میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، در آخرین روز دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته گذشته، نمادهای بزرگ این صنعت بورسی روند نزولی به خود گرفتند به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، کمک‌فنر ایندامین، لنت ترمز ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ایران‌خودرودیزل، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین و کرمان‌خودرو منفی خوردند و در مقابل نمادهای مهندسی نصیرماشین، فنرسازی خاور، سازه‌پویش، محورسازان ایران‌خودرو، بهمن‌دیزل و تولید محور خودرو مثبت شدند.
همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۱۸هزار نوبت معاملاتی، ۲.۹میلیارد سهم به ارزش ۱۰۲۴میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر ۲۱۹هزار میلیارد تومان شد. همچنین شاخص کل بورس روز چهارشنبه با کاهش بیش‌از ۷هزار واحدی به تراز یک‌میلیون و ۲۰۷هزار واحدی رسید.
صف ‌نشینی؛ عامل تشدید فضای هیجانی
برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند پدیده صف‌نشینی در بازار سرمایه باعث تشدید فضای هیجان‌زده معاملات بورس و افزایش صف‌های فروش می‌شود. ازسوی‌دیگر، این جو منفی ابتدا به سایر سهم‌های آن صنعت و بعد به سایر صنایع سرایت می‌کند و در نهایت کل بازار در مدار ریزشی قرار می‌گیرد. این در حالی است که طی یک‌سال گذشته و در بیشتر روزهای معاملاتی، اکثر سهم‌ها در بورس دارای صف خرید یا صف فروش بوده‌اند.
شانس شرکت‌های کوچک برای رشد سهام
باتوجه به ضعف نقدینگی در بازار سهام، شاید در کوتاه‌مدت سهام شرکت‌های کوچک مورد اقبال بازار باشد؛ مانند اتفاقی که اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری رخ داد. یعنی ابتدا سهام شرکت‌های کوچک رشد کردند اما بعد از رشدی که این شرکت‌ها با آن روبه‌رو بودند، سهم‌های شرکت‌های بزرگ نیز وارد دوره نوسان و مدار صعودی شدند. بنابراین اکنون با توجه به توازن نقدینگی و وضعیت کلی عرضه‌وتقاضا در بازار، به‌نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت شانس سهام شرکت‌های بزرگ نسبت به شرکت‌های کوچک برای رشد کمتر باشد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13402

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰