عبور فروش خودروهای برقی و نیمه برقی از ۱ میلیون دستگاه در اتحادیه اروپا - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

عبور فروش خودروهای برقی و نیمه برقی از ۱ میلیون دستگاه در اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 13482
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
عبور فروش خودروهای برقی و نیمه برقی از ۱ میلیون دستگاه در اتحادیه اروپا

در سال ۲۰۲۰ فروش خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ با پریز در اتحادیه اروپا از رقم ۱ میلیون دستگاه عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در سال ۲۰۲۰ رقم فروش خودر.وهای برقی و نیمه برقی نسبت به سال پیش از آن سه برابر شده و تقریباً ۱۰ درصد از خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا خودروهای برقی و نیمه برقی هستند.
سال ها بود که خودروهای برقی و نیمه برقی، بازار خاص به حساب می آمدند اما حالا به تدریج به جریان اصلی و عادی تبدیل می شوند. البته این زمانی اتفاق افتاده است که بازار خودروی اتحادیه اروپا به دلیل تعطیلات سراسری و درگیری مردم با همه گیری کوید-۱۹ با ۲۴ درصد افت مواجه بود و به رقم ۹٫۹ دستگاه رسید.
به بیان دقیق تر، داده هایی که انجمن سازندگان اتومبیل اروپایی European Automobile Manufacturers Association (ACEA) منتشر کرده است نشان می دهد فروش خودروهای برقی و نیمه برقی از ۳۸۷,۸۰۸ در سال ۲۰۱۹ به رقم ۱٫۰۴۶ میلیون دستگاه رسیده است.
فروش خودروهای هیبریدی خودشارژ شونده self-charging hybrid 59 درصد رشد پیدا کرد و به ۱٫۱۸۲ میلیون دستگاه رسید. در حالی که فروش خودروی بنزینی و گازوئیلی به ترتیب ۳۷درصد و ۳۲درصد کاهش داشته اند. با این اوصاف هنوز خودروهای بنزینی بیشترین فروش را در اتحادیه اروپا داشتند و سهم آنها از این بازار ۴۸ درصد کل فروش بود.
با توجه به سخت گیرانه تر شدن اهداف آلایندگی و کربنی اتحادیه اروپا، خودروسازان می توانند با رعایت استانداردهای جدید از یارانه های دولتی برای خودروهای برقی و برنامه های بازگشت به حالت عادی از وضعیت اضطراری ناشی از کرونا بهره مند شوند مخصوصاً در کشورهای فرانسه و آلمان.
فروش خودروهای تمام برقی هم از ۲۴۷,۸۵۴‌ در سال ۲۰۱۹ به ۵۳۸,۷۷۲‌ دستگاه در سال ۲۰۲۰ رسید.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13482

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰