نمادهای بزرگ خودرویی همچنان روی مدار نزول - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
شاخص ‌کل بورس به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد

نمادهای بزرگ خودرویی همچنان روی مدار نزول

  • کد خبر : 13645
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
نمادهای بزرگ خودرویی همچنان روی مدار نزول

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌سه‌شنبه ۲۸ بهمن بالغ بر ۷۳۲میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۳۱۷ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، زامیاد، گروه بهمن، پارس‌خودرو، چرخشگر، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور، موتورسازان تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، ایران‌خودرو دیزل، الکتریک خودرو شرق، سایپا آذین، قطعات اتومبیل ایران و مهرکام پارس منفی خوردند و در مقابل نمادهای مهندسی نصیرماشین، ایرکا پارت صنعت، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سازه‌پویش، لنت ترمز ایران و تولید محور خودرو نیز مثبت شدند.
همچنین روز چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی ۳۸هزار نوبت معاملاتی، ۴۶۷میلیون سهم به ارزش ۳۲۶میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر ۲۳۵هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز در پایان هفته گذشته در تراز یک‌میلیون و ۲۳۸هزار واحدی قرار گرفت.
روند پیش روی بازار؛ در هاله ‌ای از ابهام
برخی کارشناسان بورس معتقدند اکنون به هیچ‌عنوان نمی‌توان به‌صورت شفاف در مورد بازار سهام صحبت کرد. زیرا متغیرهای زیادی از نظر مسایل بین‌المللی و اقتصادی در بازار وجود دارد که هر یک از آن‌ها بر روند بازار تاثیرگذار خواهند بود. در این رابطه، بسیاری فعالان بازار در انتظار تعیین تکلیف برجام و بازگشت آمریکا به این معاهده بین‌المللی بودند که تاکنون این اتفاق رخ نداده و این موضوع درحال‌حاضر روند پیش روی بازار را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
جاذبه ‌های بازار سهام برای سرمایه‌گذاری پس از اصلاح قیمت‌ها
درحال‌حاضر اقتصاد کشور در رکود است و در این شرایط همیشه از سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک استقبال می‌شود. بنابراین اکنون نمی‌توان انتظار بازدهی چندانی از بازارهای ارز، طلا و سکه داشت. در چنین شرایطی با توجه به این‌که بورس اصلاح خوبی را پشت سرگذاشته است، بازار سهام می‌تواند پذیرای نقدینگی‌های سرگردان باشد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13645

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰