واردات کامیون دست دوم ظلم به تجاری سازان و خیانت به تولید است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

واردات کامیون دست دوم ظلم به تجاری سازان و خیانت به تولید است

  • کد خبر : 13927
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۲
واردات کامیون دست دوم ظلم به تجاری سازان و خیانت به تولید است

مدیرعامل گروه صنعتی ارس خودرودیزل (آمیکو) با اشاره به توان تولید کامیون با استاندارد روز دنیا و آلایندگی یور۶ در شرکت های تجاری ساز کشور، واردات کامیون دست دوم را ظلم به شرکت های تجاری ساز و خیانت در حق تولید دانست.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از پرشین خودرو، شهرام فداکار، با بیان این مطلب گفت: با همین شرایط امروز کشور، با کمی تعقل و برنامه ریزی صحیح و حمایت قانونی از تولید کنندگان می توانیم نیاز کشور به خودروهای سنگین را تامین کنیم.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد واردات گسترده کامیون های دست دوم به کشور هستیم که نه تنها کارکرد بالایی دارد بلکه به دلیل عدم سازگاری با آب و هوای کشور و نبود قطعات یدکی کافی و مشکلات در بحث خدمات پس از فروش می تواند به یک مشکل بزرگ در دو سه سال اخیر تبدیل شود.

وی ادامه داد: این خودروها نه تنها نمی تواند برای مصرف کنندگان داخلی و ناوگان خودروهای تجاری کیفیت مورد انتظار را داشته باشد در عین حال می تواند آسیب بسیاری به شرکت های تولید کننده خودروهای تجاری وارد کند.

فداکار در ادامه با ذکر یک مثال، گفت: پیش از این کامیون های بنز در ایران تولید می شد و به دلیل شبکه خدمات پس از فروش و پرسنل فنی آموزش دیده از نظر نگهداری شرایط مناسبی داشتند در حالی که کامیون هایی که به صورت دست دوم به کشور وارد می شود نه تنها این مزیت ها را ندارد بلکه به دلیل مشکلات در سال های آینده به ناوگان بزرگ خودروهای فرسوده کشور افزوده می شود.

مدیرعامل آمیکو اظهار داشت: واردکنندگان کامیون های دست دوم هر چقدر نیز تلاش کنند تا خیال مشتری را از بحث خدمات پس از فروش راحت کنند اما واقعیت این است که در شرایط فعلی نمی توانند خدمات مناسب را به خریداران این خودروها ارائه کنند.

فداکار افزود: در حال حاضر شرکت های تولید کننده داخلی نظیر آمیکو امکان تولید کامیون را دارند همانطور که محصول ۲۶۳۱ جدید در آمیکو به تولید رسیده است پس عقلانی ترین کار این است که خریداران وارد چرخه کامیون های دست دوم وارداتی نشوند.
 
این مدیر ارشد صنعت خودرو گفت: کامیون ۲۶۳۱ جدید آمیکو منطبق با نیاز بازار وکیفیت مد نظر این برند است تا بتواند با ارائه یک محصول جدید دغدغه مشتریان را برطرف نماید.

فداکار با اشاره به سه مزیت رقابتی این کامیون تاکید کرد: کیفیت، کیفیت و کیفیت سه مزیت کامیون جدید آمیکو است که نه تنها به بیشتر شدن وفاداری مشتریان به برند منتهی می شود بلکه موجب کسب یهم بیشتر از بازار ناوگان تجاری نیز خواهد شد.

وی افزود: این کامیون از همان نسل اول که در سال ۱۳۹۲ به تولید رسید توانست نظرها را به خود جلب کند که به تبع آن آمیکو تلاش خود در راستای بهینه سازی بیشتر آن را آغاز کرد.

مدیرعامل آمیکو در ادامه بیان کرد: بهینه سازی آمیکو روی این محصول در نهایت به این جا رسید که توان خودرو به ۴۰۰ اسب بخار افزایش یافت تا بتواند همگام با نیاز بازار پیش رود.

فداکار تقویت شاسی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی وافزایش سطح استاندارد آلایندگی را بخش بسیار مهم در بهینه سازی نسل جدید ۲۶۳۱ معرفی و تصریح کرد: کامیون ۲۶۳۱ جدید از یورو۲ به استاندارد آلایندگی یورو۵ پلاس ارتقا یافته است که مهمترین بخش از بهینه سازی این محصول در آمیکو بود.

مدیرعامل آمیکو در پایان تاکید کرد: سرمایه گذار به صورت طبیعی دنبال سود است، امیدواریم تا شرایطی در کشور فراهم شود تا مدیران با نگاه ملی، شرایط مناسب تری برای سرمایه گذاران در حوزه تولید فراهم کنند چرا که این امر یک حرکت ملی است که می تواند رونق بخش تولید و افزایش اشتغال در کشور باشد.این امر در حوزه ناوگان خودروهای تجاری و شرکت های سازنده خودروهای سنگین و نیمه سنگین از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13927

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰