مجوز طرح ترافیک روزانه، ۳۵ هزار تومان است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
اعلام جزییات طرح ترافیک ۱۴۰۰

مجوز طرح ترافیک روزانه، ۳۵ هزار تومان است

  • کد خبر : 13930
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مجوز طرح ترافیک روزانه، ۳۵ هزار تومان است

عمار سعیدیان فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌ های ترافیکی شهرداری تهران با اشاره به جزئیات اجرای طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰، اعلام کرد که قیمت پایه مجوز طرح ترافیک ۳۵ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، لازم به ذکر است فردی که دارای معاینه فنی برتر باشد و ساعت غیر اوج در محدودهطرح ترافیک تردد کند، ۲۰ هزار و ۵۸۰ تومان پرداخت می کند و فردی که دارای معاینه فنی عادی است و در ساعت پیک وارد طرح شود،می بایست ۶۳ هزار تومان بپردازد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرحهای ترافیکی شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: امسال کار جدیدی انجام دادهایم و با توجه بهمصوبه شورای شهر، بسته‌ های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه برای شهروندان با کمی تخفیف پیش بینی شده است و شهروندان میتوانند با توجه به نوع خودرو و میزان تردد در محدوده طرح، بسته مورد نظر خود را رزرو کنند که قطعا برایشان مقرون به صرفه تر خواهدبود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح های ترافیکی شهرداری تهران تصریح کرد: خبرنگاران، بیماران خاص و معلولین، ایثارگران، آژانسها و همچنین تاکسی های تلفنی تا زمانی که سهمیه ۱۴۰۰ را دریافت نکنند، مجوزهای سال ۹۹ آنها اعتبار خواهد داشت.

در رابطه با ساکنان محدوده طرح ترافیک، اگر فردی در محدوده طرح ترافیک مستاجر باشد و قرارداد اجاره آنها به زمان پایانی نزدیکاست، باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کند و اجاره نامه تمدید شده جدید خود را ارائه دهند. مالکان ساکن در این محدوده نیازیبه مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ندارند و فقط باید اقدام به پرداخت عوارض خودرو، نوسازی و پسماند به صورت غیرحضوری کنند.

برای این افراد در سال ۱۴۰۰ نیز تخفیف ۵۰ درصدی مانند سال گذشته اعمال می شود و یک خروج از محدوده قبل از ساعت ۹ و یکورود بعد از ساعت ۱۶ به صورت رایگان پیش بینی شده است.

تعداد سهمیهها نسبت به قبل تغییری نکرده و مطابق سال گذشته خواهد بود. اگر یک فرد بدون رزرو مجوز وارد طرح ترافیک شود، مابدون محاسبه اینکه معاینه فنی دارد یا خیر، ساعت اوج ترافیک آمده یا خیر، بیشترین مبلغ ورود به طرح را اخذ می کنیم و مهلتی برایپرداخت در نظر نمی گیریم. شهروندان با رزرو طرح متناسب با وضعیت خودرو و زمان تردد، تعرفه کمتری پرداخت خواهند کرد.

در خصوص ساعت اجرای طرح ترافیک نیز تابع شورای ترافیک شهر تهران و ستاد ملی کرونا هستیم و پنجشنبه ها نیز مانند قبل، طرحترافیک اجرا نمی شود و تنها طرح کاهش آلودگی هوا برقرار خواهد بود، این یعنی اگر افراد در محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهشاقدام به تردد کنند، از سهمیه فصلی آنها کسر می شود.

در سال آینده اولین روزی که طرح ترافیک اجرایی شود، تعرفه های ۱۴۰۰ در همه مجوزها و سهمیه ها اعمال خواهد شد. به عنوان مثالسهمیه خبرنگاران ۹۰ درصد تخفیف دارد و باقی رقمی که به عنوان هزینه مجوز طرح پرداخت می کنند، از سال ۱۴۰۰ مشمول افزایشنرخ خواهد بود. این امر بر روی همه تعرفه های افراد سهمیه بگیر و عادی اعمال خواهد شد، ولی اعتبار سهمیه ها تا زمان تخصیصسهمیه جدید برقرار خواهد بود.

به طور معمول طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرامیشود و شرط ورود به این محدوده‌ ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبتنام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من وشارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابانهایشریعتی و ۱۷ شهریور منتهی می شود و از سوی دیگر، طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امامعلی (ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود خواهد شد.

گزارش: فرنوش آبا

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13930

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰