گروه خودرویی در روز سبز بورس قرمزپوش شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

گروه خودرویی در روز سبز بورس قرمزپوش شد

  • کد خبر : 13942
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
گروه خودرویی در روز سبز بورس قرمزپوش شد

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۲۰ اسفند بالغ بر ۱۴۵ میلیون سهم و ارزش معاملات ‌بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، روز شنبه در نخستین روز از دادوستدهای بازار سرمایه طی هفته جاری، به‌رغم این‌که بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز بورس مثبت معامله شدند و حتی به صف خرید نشستند، باز هم نمادهای گروه خودرویی روند نزولی طی کردند و این گروه، تنها گروهی بود که در میان صنایع لیدر بازار، قرمزپوش شد. بدین ترتیب، در روز صعودی شاخص‌کل، نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، مهندسی نصیر ماشین، فنرسازی زر و سایپا دیزل منفی خوردند و در مقابل تنها سه نماد گروه بهمن، کرمان‌خودرو و تولید محور خودرو مثبت شدند.
روز شنبه در گروه خودرویی طی ۸۱هزار نوبت معاملاتی، ۲میلیارد سهم به ارزش ۵۷۵میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۱۰هزار میلیاردتومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با افزایش بیش از ۲۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۲۵هزار واحدی قرار گرفت.
مداخلاتی که موجب اثرات معکوس می‌شود
برخی فعالان و کارشناسان بازار سهام معتقدند؛ قوانین خلق‌الساعه‌ مانند دامنه نوسان نامتقارن (۶+ تا ۲-) باعث تاخیر در بازگشت بورس به روند طبیعی می‌شود. در این راستا، در زمان روند صعودی و روند منفی بازار، مداخلاتی در معاملات صورت می‌گیرد که در بلندمدت باعث ایجاد اثرات معکوس در بورس خواهد شد.
متولیان بازار با واقعیات و اقتضائات آن کنار بیایند
اجرای قوانین دستوری، نوعی جنگیدن با روند طبیعی بورس است. بر این اساس، متولیان بازار سرمایه باید با واقعیات و اقتضائات این بازار کنار بیایند و دست از دخالت‌های بی‌مورد در آن بردارند تا بتوانیم شاهد بازگشت بورس به روند طبیعی خود در معاملات باشیم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=13942

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰