انتظار متقاضیان خودروهای اقتصادی سایپا برای آغاز فروش - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
نخستین عرضه خودرو توسط نارنجی ‌پوشان در سال جاری به ‌زودی انجام می ‌شود

انتظار متقاضیان خودروهای اقتصادی سایپا برای آغاز فروش

  • کد خبر : 14215
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
انتظار متقاضیان خودروهای اقتصادی سایپا برای آغاز فروش

تقاضا برای محصولات ارزان ‌تر با توجه به افت قدرت خرید مردم، در بسیاری اقشار جامعه بالاست.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شنیده‌ها حاکی از آن است که نارنجی‌پوشان جاده‌مخصوص به‌زودی نخستین عرضه‌های خود در سال جدید را به‌صورت فروش و پیش‌فروش انجام خواهند داد و این احتمال وجود دارد که یکی دو محصول گروه خودروسازی سایپا با توجه به وضعیت تولید آن‌ها و تقاضای بازار و نیز کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار، بدون قرعه‌کشی به فروش برسد. 
در زمستان سال گذشته نیز خودرو سایپا۱۵۱ (وانت پراید) پس از هماهنگی با کمیته خودرو،  از شمول شیوه قرعه‌کشی خارج شد و به‌صورت فروش فوری و صرفا با ثبت‌نام در سایت خودروسازی سایپا به مشتریان واگذار می‌شد. در همان زمان نیز قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرد احتمالا فروش برخی محصولات خانواده کوییک و ساینا مانند کوییک آر، کوییک اس و ساینا اس نیز به‌زودی از روند قرعه‌کشی خارج می‌شوند که نشان از توانمندی این خودروسازی در متعادل‌سازی بخش‌هایی از بازار خودرو دارد.
تقاضای بالا برای خودروهای اقتصادی سایپا
در نخستین شنبه سال یعنی هفتم فروردین‌ماه ایران‌خودرو از اولین فروش محصولات در سال ۱۴۰۰ با برگزاری پانزدهمین مرحله فروش فوق‌العاده، از هشتم تا یازدهم فروردین‌ماه خبر داد و طرح پیش‌فروش چهار محصول خود را نیز از ۲۵فروردین به مدت چهار روز به اجرا گذاشت. این اقدامات در تعادل‌بخشی به وضعیت عرضه و تقاضا در بازار خودرو بسیار موثر است، اما باید گفت به‌رغم حذف انواع نسخه‌های سواری پراید از سبد محصولات سایپا، همچنان ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین خودروهای داخلی را در فهرست عرضه سایپایی‌ها می‌توان یافت که تقاضا برای آن‌ها در بسیاری از اقشار مردم به‌ویژه با توجه به افت قدرت خرید مشتریان، بسیار بالاست.
 جانشینانی که مردم برای پراید برگزیدند
پس توقف تولید پراید، نه‌تنها سایپا بلکه ایران‌خودرو نیز از تلاش برای طراحی یک پلت‌فرم برای ساخت یک خودرو اقتصادی و خانوادگی کوچک و رونمایی از آن در ماه‌های آینده خبر داد که از کیفیت، ایمنی و استانداردهای جهانی برخوردار باشد. 
به گفته مدیرعامل سایپا، با توجه به خروج پراید از سبد محصولات این خودروساز، برنامه‌های جایگزین برای تولید محصول اقتصادی و ارزان‌قیمت از سوی وزارت صمت برنامه‌ریزی شده که به صورت مشترک با ایران خودرو در حال انجام است، بر این اساس پلت‌فرم مشترکی طراحی خواهد شد که محصول آن بتواند با کیفیت مــــــناسب و قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد. با این‌حال، بررسی‌های میدانی در بازار خودرو نشــــان می‌دهد که متقاضیان این خودروها چندان منتظر ننشسته‌اند و عملا محصولاتی همچون تیبا و تیبا۲ را به‌جای پراید صندوق‌دار و هاچ‌بک برگزیده‌اند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=14215

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰