وسیله ای مناسب برای فراموش کاران که کلید و سویچ جا می گذارند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

وسیله ای مناسب برای فراموش کاران که کلید و سویچ جا می گذارند

  • کد خبر : 14293
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
وسیله ای مناسب برای فراموش کاران که کلید و سویچ جا می گذارند

آیا ایرتگ جدید اَپل می تواند برای یافتن خودروهای به سرقت رفته به کار رود؟ جواب: به این سادگی ها هم نیست.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شاید در دنیا کسی وجود نداشته باشد که تمام خانه اش را برای پیدا کردن کلید، عینک، کیف و وسایلی از این قبیل زیر و رو نکرده باشد. در ۲۰ آوریل امسال [۲۰۲۱] غول فناوری اَپل ابزار جدیدی را معرفی کرد که با بلوتوث کار می کند و نام آن را ایرتگ AirTag گذاشته است. این ابزار کوچک که به اندازه یک سکه کوچک است برای رفع این نوع نگرانی ها و چنین موقعیت هایی طراحی شده است. مثل یک سکه به راحتی می توان آن را داخل کیف های جیبی زنانه و مردانه قرار داد یا آن را به دسته کلید خانه و خودرو متصل کرد. قیمت آن ۲۹ دلار است و خیلی ارزان تر از سامانه ی LoJack با قیمت ۶۹۵ دلار هم هست. در حقیقت این ابزار برای کسانی طراحی شده که کیف و کلید خود را بیش از حد جا می گذارند یا فراموش می کنند کجا جا گذاشته اند.
حالا این سؤال پیش می آید که آیا می توان خودروی به سرقت رفته را با این تگ ردگیری کرد؟ پاسخ این است: هم آری هم نه.
این سؤال را وبسایت کار دایرکت Cars Direct پرسیده و به نظر پرسش خوبی است. چون اندازه آن کوچک است هر جایی از خودرو می توان آن را جاسازی کرد. باتری این ایرتگ ها بیش از یک سال دوام می آورد. تمام ابزارهای اَپل از تلفن همراه گرفته تا ساعت، تبلت، لپ تاپ و غیره به راحتی با آن از طریق بلوتوث متصل [در اصطلاح Pair] می شوند. حتماً می گوید دامنه و برد بلوتوث بسیار کم است و همین که خودرو چند متری فاصله گرفت دیگر بلوتوث عمل نمی کند. اما چون ایرتگ از همان سامانه Find My‌ استفاده می کند، امکان ردیابی آن از طریق اینترنت امکان پذیر است چون ایرتگ سیگنال های رمزنگاری شده ای ارسال می کند که فقط دستگاه شما می شناسد. این همان تنظیماتی است که اَپل در تمامی ابزارهای خود به کار گرفته تا شما هیچ وقت وسایل خود را گم نکنید و اگر گم کردید با Find My‌ پیدا کنید. این ابزار طوری کار می کند که بقیه ابزارهای اَپلی که متصل [pair] نشده باشند، نمی توانند این ایرتگ را ببینند. بنابراین از لحاظ تئوری حداقل می توان گفت مادامی که یکی از ابزارهای اَپل در کنار خودروی به سرقت رفته شما وجود داشته باشد، شما می تواند مکان ایرتگ خود را ردگیری کنید.
البته باید این را در نظر داشته باشید که این روش بدون نقطه ضعف نیست. برای همین هم اَپل اصلاً چنین ادعای را هم مطرح نکرده است. اَپل به صراحت گفته است که ایرتگ فقط در مسافت، دامنه و بُرد بلوتوث کار می کند و برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد خلاف کار، صدای نویز خاصی در آن تعبیه شده است. توضیح بیشتر این که اگر کسی به طور مخفیانه یکی از این ایرتگ ها را در کیف، جیب یا وسایل شخصی دیگران بیندازد و بخواهد به کمک آن آدرس کسی را پیدا کند صدای نویز آن فرد را با خبر می کند. بنابراین کسی که خودرویی را دزدیده باشد، بعد از چند دقیقه به دلیل فاصله گرفته آن از ابزارهای صاحب ایرتگ، نویز ارسال می کند که دزد خودرو از وجود آن با خبر می شود.
شاید به همین دلیل است که اَپل هم در این زمینه هیچ ادعایی نکرده که با ایرتگ می توان خودروی به سرقت رفته را ردگیری کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=14293

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰