دولت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کمک نمی‌کند/ قیمت اتوبوس ۶۰۰ میلیونی ۴ میلیارد تومان شده است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

دولت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کمک نمی‌کند/ قیمت اتوبوس ۶۰۰ میلیونی ۴ میلیارد تومان شده است

  • کد خبر : 14722
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۴۴
دولت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کمک نمی‌کند/ قیمت اتوبوس ۶۰۰ میلیونی ۴ میلیارد تومان شده است

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: گرفتاری‌های زیادی گریبان گیر ما شده قیمت اتوبوس ۶۰۰ میلیونی ۴ میلیارد تومان شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، علی انصافی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تبعات آن گفت: قبلاً سرویس کارخانجات، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها را تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری و علاوه بر آن سرویس‌های توریستی را ناوگان ما انجام می‌داد اما در شرایط فعلی  ۶۰ درصد این سرویس‌ها خوابیده است.
رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران افزود: از طرفی،برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ماشین‌هایی با ظرفیت  ۴۰ نفر  ۲۰ نفر مسافر را جا به جا می کنند تا فاصله‌ها رعایت شود و این هم باعث بیکاری درصدی از راننده‌ها شده است.
وی گفت: حدوداً ۲سال است ماشین‌هایی مثل اتوبوس، مینی بوس و ون تولید نمی‌شود و قیمت این ماشین‌ها درصدخیلی زیادی بالا رفته به همین میزان هم لوازم یدکی گران شده و به تبع هزینه حمل‌ونقل عمومی هم افزایش پیدا کرده که این روی سفره مردم هم اثر بدی می‌گذارد، زیرا حمل و نقل شاهرگ حیاتی هر مملکت است.
انصافی ادامه داد: گرفتاری‌هایی زیادی گریبان گیر ما شده  قیمت اتوبوس ۶۰۰ میلیونی ۴ میلیارد تومان شده است. رانندگان ترجیح می‌دهند این مبلغ را در بانک سرمایه گذاری کنند تا حداقل ۱۵ درصد سود به آن‌ها تعلق بگیرد و دیگر بیمه‌ای پرداخت نکنند و استهلاک ماشین هم نداشته باشند.
وی گفت: دولت توجهی به این صنف ندارد در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی در اکثر کشورها از مالیات معاف هستند، اما در کشور ما چنین نیست.
رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران بیان کرد: دولت باید توجه داشته باشد که روی حمل و نقل عمومی سوبسید(یارانه) لازم را بدهد به دلیل این که ۳ درصد از مالیات ارزش افزوده‌ای که دولت دریافت می‌کند بابت کمک به حمل و نقل عمومی است که متأسفانه تا به حال به ما کمکی نشده است.
وی گفت: تابه حال بیمه بیکاری هم به هیچ راننده‌ای پرداخت نشده ما درخواست کردیم که ۳ ماه بیمه رانندگان به خاطر این که سابقه کار آن‌ها خراب نشود را دولت پرداخت کند، اما نشد با توجه به این که بالاترین حق بیمه را که حدود ۳۰ درصد از حقوق همه کارکنان و مشاغل است ما بابت بیمه سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنیم که خدماتی مناسبی هم توسط این سازمان  ارائه نمی‌شود.
انصافی افزود: اداره مالیات هم هیچ توجهی نکرده که در سال گذشته اصناف کار نکرده اند که حداقل مالیات شغل راننده‌ها را نگیرند.
وی گفت: البته نسبت به ۴ یا ۵ ماه پیش وضعیت بهتر شده، ولی از اسفند ۹۸ تا به حال فشار زیادی روی ما بوده ما فقط از طریق سرویسی که به کارخانجات و بیمارستان‌ها می‌دهیم می‌گوییم که ۴۰ درصد از راننده‌ها کار می‌کنند.
رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران بیان کرد: مهم قسمت کار ما سرویس مدارس بود که سهم عمده‌ای از جابه‌جایی و حمل و نقل را دارد که در حال حاضر مدارس تعطیل شده‌اند و سرویسی هم انجام نمی‌شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادی برای بهبود اوضاع دارید؟ گفت: باید ناوگان عمومی  را نوسازی کنند دولت اجازه بدهد که مثل باربری‌ها بتوانیم ماشین‌هایی با عمر ۳ سال از خارج از کشور وارد کنیم و برای واردات آن هم گمرک چیزی از ما نگیرد و یا دولت کمک کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=14722

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰