دید بهتر از محیط اطراف با سامانه لومینار در ولوو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

دید بهتر از محیط اطراف با سامانه لومینار در ولوو

  • کد خبر : 14935
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
دید بهتر از محیط اطراف با سامانه لومینار در ولوو

خودروی پرطرفدار و پرچم دار شاسی بلند ولوو به لیدار لومینار و نرم افزارهای آن مجهز می شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، شرکت خودروسازی ولوو و فناوری های لومینار با هم شراکت تجاری شکل دادند. با این شراکت، شرکت لومینار سامانه های خود که ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار و همچنین سنسور و لیدار –ترکیبی از لیزر و رادار را لیدار می گویند- را روی پرچمدار محصولات ولوو به صورت استاندارد پایه نصب خواهد کرد که بخشی از سیاست خودران شده خودروها در این شرکت خودروسازی است.
لومینار در ماه مه هم خبری را در مورد همکاری با ولوو منتشر کرده بود اما قرار بود محصولات لومینار به صورت اختیاری و در صورت درخواست مشتری روی خودروهای ولوو نصب شوند اما حالا دیگر قرار است این سامانه به صورت نصب در کارخانه و به صورت استاندارد پایه در نظر گرفته شود. نکته در این جا است که اگر قرار باشد مشتریان از امکانات این سامانه استفاده کنند باید مشترک شوند و حق اشتراک بپردازند. این سامانه در بزرگراه ها خودرو را از توجه راننده بی نیاز می کند و حتی راننده مجبور نیست حواسش به جاده باشد. در حالی که همه خودروهایی که مجهز به سامانه های خودران هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی کنند که راننده مسئولیت کامل را به سامانه های خودرو بسپارد.
بعد از اشتراک،‌ این سامانه فعال می شود و به جز قابلیت های ایمنی، بقیه کارکردهای این سامانه به صورت اشتراکی به مشتریان عرضه خواهد شد. به بیان دقیق تر، کارکرد ترمز اضطراری خودکار یا حفظ خودرو بین دو خط جزو بخش های ایمنی خودرو است و برای آن حق اشتراک دریافت نمی شود.
در این شراکت تجاری، لومینار بدون شک برنده این ماجرا است و در ارزش سهام آن هم انعکاس یافته است. ارزش سهام لومینار با ۱۳ درصد افزایش به ۲۳٫۹۵ دلار به ازای هر سهم رسیده است. مهم تر از آن، از این به بعد، داده های گردآوری شده از طریق سنسورها، لیزر و رادار خودروهای مجهز به این سامانه، داده های بسیار ارزشمندی در اختیار لومینار قرار می گیرد که می تواند از آن برای بهبود نرم افزارهای خود استفاده کند. این سامانه مثل اپلیکیشن های موبایل می تواند به صورت اینترنتی روزآمد شود. با این کار این سامانه به سرعت هوشمندتر و قابل تر می شود.
ولوو هنوز مشخص نکرده است که سامانه جدید چقدر به قیمت محصولات آن می افزاید و میزان حق اشتراک این سامانه ها چقدر است.
سامانه آیریس Iris لومینار که هم مجهز به رادار، هم لیزر و هم سنسور است در محصولات جایگزین XC90 نصب می شوند که سال آینده به بازار می آید و به گفته ی لومینار «دید بهتری از محیط اطراف» به راننده می دهد.
ولوو همیشه می خواهد به عنوان ایمن ترین خودروساز دنیا شناخته شود؛ هکان سامئولسن Hakan Samuelsson‌ می گوید: «خودروهای ولوو همیشه راهبر در عرصه ایمنی بوده اند. اکنون [با اضافه شدن سامانه های لومینار] سطح جدیدی از ایمنی در محصولات ولوو معرفی خواهد شد. با اضافه شدن این سخت افزار از کارخانه به عنوان استاندارد پایه، ما به طور دائمی می توانیم ویژگی های ایمنی را به صورت اینترنتی بهبود ببخشیم و سامانه های خودران پیشرفته را معرفی کنیم و با این کار راهبری خود در ایمنی را حفظ کنیم.»
لیدار که با کمک لیزر و رادار نور را می سنجد و ردگیری می کند، به سامانه های اندازه گیری فاصله مجهز است و می تواند محیط اطراف را به خوبی حس کند و جلوی برخورد با هر شیئی یا فردی را در مسیر بگیرد.
تا به حال این سامانه ها به دلیل گرانی در خودروهای شخصی مطرح نبود اما به تدریج با سرشکن شدن قیمت ها و رسیدن به مقیاس های اقتصادی، امکان تولید آنها به قیمت ۱۰۰۰ دلار به ازای هر خودرو فراهم شده است.
آستین راسل Austin Russell‌ مدیر عامل لومینار در مصاحبه با سی ان بی سی گفته است: «این اولین بار است که به صورت استاندارد کارخانه ای سامانه لومینار در خودروها نصب می شود و به یقین آخرین بار هم نخواهد بود.»
سامانه لومینار امکان افزوده شدن به پلتفرم های خودروهای برقی را هم دارد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=14935

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰