افزایش ۱۵درصدی قیمت انواع تایر ایرانی از شهریورماه - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
با تصمیم هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر انجام می‌شود

افزایش ۱۵درصدی قیمت انواع تایر ایرانی از شهریورماه

  • کد خبر : 15230
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱:۰۴
افزایش ۱۵درصدی قیمت انواع تایر ایرانی از شهریورماه

با تصویب هیات‌مدیره  انجمن صنفی صنعت تایر ایران،‌ قیمت انواع تایرهای ایرانی در تمام گروه محصول‌ها ۱۵درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، با تصویب هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران،‌ قیمت انواع تایرهای ایرانی در تمام گروه محصول‌ها ۱۵درصد افزایش می‌یابد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» این تصمیم که روز گذشته در چهارمین جلسه انجمن صنفی صنعت تایر ایران در سال جاری اتخاذ شد، ‌قیمت تمام‌شده گروه محصول‌های مختلف تایرهای ایرانی مورد بررسی قرار گرفت و بر همین مبنا تصمیم بر آن شد تایرهای ایرانی از ابتدای شهریور ماه ۱۵درصد افزایش قیمت داشته باشند.
در این بررسی‌ها آخرین قیمت مواد اولیه و هزینه‌های دستمزد و سربار شرکت‌ها مدنظر قرار گرفته‌اند و نرخ ارز مورد استفاده در صنعت تایر نیز ۲۳هزار و ۵۰۰تومان به ازای هر دلار تعیین شده است.
این مصوبه بر اساس تصمیمات دهم آبان سال ۹۸ و بیستم آذر ماه سال ۹۹ستاد تنظیم بازار اتخاذ شده‌اند که براساس آنها اختیار تعیین قیمت انواع تایر به انجمن صنفی صنعت تایر سپرده شده بود. به گزارش خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» و بر اساس صورتجلسه این انجمن به تاریخ ۲۷تیرماه، شرکت‌های تایرساز از امروز می‌توانند تولیدات خود را با نرخ جدید به بازار عرضه کنند.
با این‌حال و باتوجه به اینکه تایرسازان چندی پیش سبد مردادماه خود را اعلام کرده‌اند، ‌زمان رسمی افزایش قیمت لاستیک‌های خودرو تولید داخل از ابتدای شهریور ماه خواهد بود. این تصمیم با اتفاق آرا گرفته شده و ۷نفر از ۹عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران پای آن را امضا کرده‌اند. دکتر مهدی فکری از گروه صنعتی بارز،‌ سیامک قربانی از بارز کردستان،‌ محمدرضا تقی‌گنجی به نمایندگی از شرکت آرتاویل‌تایر، ‌حمیدرضا عبدالمالکی؛ مدیرعامل ایران تایر، ‌اسکندر ستوده؛ مدیرعامل یزدتایر و مهرداد فرزادنیا؛ مدیرعامل لاستیک‌پارس از حاضران در این جلسه بوده‌اند که با افزایش قیمت تایرهای تولید داخل از شهریور ماه موافقت کردند.
دو غایب این جلسه نیز مدیرعامل‌های دو شرکت کویرتایر و لاستیک دنا بودند. افزایش قیمت دوباره تایرهای داخلی در حالی صورت می‌گیرد که بازار به‌دلیل عدم توان مالی مصرف‌کنندگان برای خرید تایر در رکودی بی‌سابقه به سر می‌برد و به‌طوری‌که برخی سایزهای تایر حتی از پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شوند.
در همین‌زمینه چندی پیش رئیس هیات‌مدیره انجمن زنجیره ارزش صنعت تایر ایران با درخواست از دولت جدید خواست ارز دولتی را به صنعت تایر بازگرداند تا با پایین آمدن قیمت تمام‌شده محصول و در نهایت قیمت کالا، ‌قدرت خرید به مصرف‌کنندگان بازگردد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=15230

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰