استحکام و ایمنی تارا با بهره‌مندی از تکنولوژی‌هاى روز دنیا در بدنه‌سازى - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

استحکام و ایمنی تارا با بهره‌مندی از تکنولوژی‌هاى روز دنیا در بدنه‌سازى

  • کد خبر : 15296
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
استحکام و ایمنی تارا با بهره‌مندی از تکنولوژی‌هاى روز دنیا در بدنه‌سازى

در طراحى بدنه خودرو تارا، ورق‌هاى استحکام بالا به کار برده شده است، این اقدام با هدف افزایش ضریب ایمنی و استحکام بالای خودرو در کنار کم شدن وزن بدنه و متعاقب آن کاهش مصرف سوخت و آلایندگی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در راستای افزایش استحکام و ایمنى، کاهش وزن و کاهش مصرف سوخت، تارا از به‌روزترین مواد اولیه شامل ورق های مخصوص دوفازی و فن آوری جدید موسوم به Tailor Welded Blank بهره می گیرد. دانش فنی ساخت قالب های سنگین فلزی با ورق های استحکام بالا در کشور سابقه نداشته و شرکت آیکید ایران خودرو به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان در سطح گروه صنعتی ایران خودرو و بزرگ‌ترین قالب ساز خاورمیانه، موفق به شبیه سازی، طراحی و ساخت قالب های مذکور در این پروژه ملی شده است.
تمام ورق های مصرفی در قطعات بیرونى خودروی تارا، ورق‌هاى Bake Hardened بوده که فعلا به‌واسطه عدم تولید در فولادسازی‌هاى داخلى، از خارج از کشور تامین می شود. 
در قطعات بدنه تارا ۱۲ تا ۱۵ قطعه اصلی با ورق DP که نوع خاصی از ورق‌های استحکام بالا به شمار می روند وجود دارند. برخی از این ورق‌ها از استحکام بالایی تا حدود هزار مگاپاسکال برخوردارند؛ این میزان استحکام در هیچ یک از خودروهای تولید داخلی وجود ندارد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=15296

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰