باید هر سال هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می‌شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
معاون شهردار تهران:

باید هر سال هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می‌شد

  • کد خبر : 15474
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
باید هر سال هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می‌شد

معاون شهردار تهران گفت: در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و باید هر ساله هزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته باید به ناوگان اضافه می‌شد که یا دولت این اتوبوس‌ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز به ارائه گزارش  عملکرد حوزه حمل و نقل در صحن شورا پرداخت.
او با اشاره به اینکه نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم گفت: تلاش کردیم تا اقدامات لازم برای تامین تجهیزات صورت گیرد.
هاشمی با اشاره به وضعیت مترو در پاندمی کرونا گفت: علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن‌های مترو از حداکثر ظرفیت قطارها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است.  سرفاصله حرکت مترو  برای دو میلیون مسافر در نظر گرفته شده بود و آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد. با وجود آنکه طی هفته گذشته آمار مسافران مترو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در طول روز بود.
هاشمی ادامه داد:‌ سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از ۵ دقیقه به ۳٫۵ دقیقه، در خط ۲ از ۵ دقیقه به ۳ دقیقه، در خط ۳ از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه،‌ در خط ۴ از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه، در خط ۵ هم از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط ۶ از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است که البته ایده‌ال ما نیست.
او در ادامه گفت: تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار در دستور کار قرار گرفت و اعزام قطارها در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و باید هر ساله هزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته باید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شد که یا دولت این اتوبوس‌ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.
او درباره قیمت اتوبوس گفت: همه جای دنیا قیمت واقعی بلیت را می‌گیرند و یا یک سوم را شهروندان و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد که در کشور ما یک سوم دولت را  نتوانستیم اخذ کنیم. بعلاوه در سهم مردم نیز بخشی را دولت و بخشی را شهرداری باید پرداخت کند که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است.
هاشمی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت:‌ این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و نه فعالیت آنها برای راننده اقتصادی است و هم اینکه استفاده از آنها آلودگی هوا را به همراه دارد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=15474

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰