«بهمن‌دیزل»؛ از ارتقای کیفی تا توسعه برند ملی «شیلر» - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

«بهمن‌دیزل»؛ از ارتقای کیفی تا توسعه برند ملی «شیلر»

  • کد خبر : 16223
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
«بهمن‌دیزل»؛ از ارتقای کیفی تا توسعه برند ملی «شیلر»

براساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام‌شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، خودروهای سنگین تولیدی به‌ویژه کامیون‌ها و کشنده‌ها در اوج کیفیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در گزارش ارزیابی کیفی خودروها که چند سالی است به‌صورت ماهانه از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر می‌شود، محصولات تجاری کشور شاهد حضور مدل ۵ ستاره نبودند و باکیفیت‌ترین محصولات موجود در این سگمنت تا سال گذشته موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده بودند. اما از سال گذشته شرکت بهمن‌دیزل موفق شد برای نخستین‌بار یک محصول پنج‌ستاره را در سگمنت خودروهای نیمه‌سنگین تجاری وارد گزارش ارزیابی کیفی کند که این محصولات شامل کامیونت و مینی‌بوس تولیدشده در این خودروسازی می‌شوند. با این اقدام بهمن‌دیزل، به نظر می‌رسد این شرکت موفق شده است عنوان کیفی‌ترین تجاری‌ساز کشور را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که دیگر محصولات این خودروسازی هم در رده کیفی بالایی قرار دارند. براساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام‌شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، خودروهای سنگین تولیدی به‌ویژه کامیون‌ها و کشنده‌ها در اوج کیفیت هستند و در این میان خودروهای تجاری بهمن‌دیزل مانند ماه‌های گذشته توانسته‌اند پیشتاز در حفظ کیفیت برتر تولید باشند.

چهار و پنج ستاره‌های بهمن در مرداد ۱۴۰۰
براساس ارزیابی انجام‌شده، در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها از محصولات بهمن‌دیزل، کامیونت ایسوزو NMR85E و کامیونت ایسوزو NPR75K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن‌دیزل چهارستاره‌ شده ‌است. در بخش کامیون‌ها نیز طبق ارزیابی صورت گرفته، کامیون ایسوزو NPR75M بهمن‌دیزل چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌ است. در دسته کشنده‌ها نیز خودرو FAW J6 سیباموتور (زیرمجموعه گروه بهمن) چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌ است.

دستیابی به سه محصول پنج‌ستاره در ۶ ماه
براساس گزارش کیفی شهریورماه سال گذشته، کامیونت ایسوزو NMR85E شرکت بهمن‌دیزل در بین خودروهای تولید ساخت داخل، با ارتقای یک ستاره موفق به کسب پنج ستاره کیفی شد. این کامیونت ۵٫۲ تن، نخستین کامیونت دیزلی در کشور و اولین خودرو تجاری گروه بهمن محسوب می‌شود که پنج ستاره کیفی را کسب کرده است. این خودرو دارای موتور ۳۰۰۰سی‌سی چهارسیلندر خطی، اینتر کولر و توربوشارژ است، به سیستم هوشمند ECM نیز تجهیز شده است و مطابق با استانداردهای آلایندگی اروپا از DPD بهره می‌برد. بعد از آن در گزارش کیفی بهمن‌ماه نیز مینی‌بوس سحر ایسوزو شرکت بهمن‌دیزل در بین خودروهای تولید ساخت داخل در بخش مسافربری، با ارتقای یک ستاره موفق به کسب پنج ستاره کیفی شد. مینی‌بوس سحر اولین مینی‌بوس مسافری در کشور محسوب می‌شود که ۵ستاره کیفی را کسب کرده است. این خودرو دارای موتور ۲٫۵لیتر چهارسیلندر خطی، اینتر کولر و توربوشارژ است و از سیستم ترمز ضدقفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی جهت تعادل در سطوح لغزنده (ABS & EBD & ASR) نیز برخوردار است. در همان ماه کامیونت NPR75K نیز موفق به کسب ۵ستاره کیفی شد. کامیونت NPR75K دارای موتور ۲٫۵لیتر چهارسیلندر خطی سوپاپ بالا و تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژ و اینترکولر و از سیستم ترمز ضدقفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی جهت تعادل در سطوح لغزنده (ABS & EBD & ASR) بهره‌مند است.

رشد ۷۰ درصدی تولید محصولات بهمن‌دیزل
گزارش ارزیابی خودروهای ساخت داخل وزارت صمت و کسب پنج ستاره کیفی کامیونت‌های بهمن‌دیزل در حالی منتشر می‌شود که براساس آمار ارائه‌شده توسط بهمن‌دیزل، تولید محصولات این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۷۰درصدی بوده است. عمده رشد تولید بهمن‌دیزل در سال ۱۴۰۰ تاکنون در کامیون شیلر صورت گرفته که از تولید ۱۱۰ دستگاه در سال گذشته به ۵۴۰ دستگاه رسیده است. در کنار رشد کامیون شیلر، مینی‌بوس پگاسوس دیگر محصول بهمن‌دیزل نیز شاهد رشد تولید ۶۶ درصدی بوده است. در حوزه تولید محصولات کاربری نیز با توجه به آمار ارائه‌شده، تولید بهمن‌دیزل در مقایسه با سال گذشته ۱۴۲ درصد افزایش یافته است. محمد محمدی، مدیرعامل شرکت بهمن‌دیزل اردیبهشت‌ماه امسال در یک نشست خبری از توسعه محصولات و تولید کامیون و کشنده در سال جاری خبر داد و گفت: «دستیابی به داخلی‌سازی ۶۰درصدی در شیلر، ارتقای سطح کیفی محصولات، افزایش صددرصدی تولید و صادرات از اهداف امسال بهمن‌دیزل است.»

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=16223

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰