وزیر صمت مجری مصوبه واردات مشروط خودرو خارجی است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزیر صمت مجری مصوبه واردات مشروط خودرو خارجی است

  • کد خبر : 16289
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
وزیر صمت مجری مصوبه واردات مشروط خودرو خارجی است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در صورتی که مصوبه واردات مشروط خودروی خارجی به صورت نهایی مصوب شود، وزیر صمت مجری قانون خواهد بود و اجازه سیاست‌گذاری خلاف قانون در زمینه را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از ایسنا، لطف الله سیاهکلی در مورد طرح واردات مشروط خودرو خارجی، گفت: طرحی در مجلس مصوب شد که برای مجلس قبلی بود. این طرح در مجلس دهم مصوب و به شورای نگهبان فرستاده شده بود. شورای نگهبان این طرح را به مجلس بازگرداند و کمیسیون صنایع اصلاحاتی انجام داد و آن را در صحن مصوب کرد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس یازدهم گفت: یکی از آفت‌های صنعت خودرو در کشور عدم رقابت در تولید خودرو و انحصار تولید است. بنابراین، کشور ما در کیفیت خودرو و البته قیمت ارائه موفق نبوده است. مجلس مشروط به عدم تعهد ارزی واردات خودرو را آزاد کرد تا از طریق صادرات قطعات خودرو یا مجراهای دیگر میزان واردات خودرو خارجی را افزایش دهد.
این عضو مجمع نمایندگان زنجان در مجلس افرایش واردات خودرو را مثبت دانست و گفت: ما برای تنظیم بازار، نیازمند واردات هستیم. هر گاه عرضه و تقاضای بازار به هم بخورد، برای تنظیم بازار چاره‌جویی می‌شود. عرضه و تقاضای ما در کشور در صنعت خودرو دچار مشکل شده است. اگر همه خودرو سازان ما با هم متحد شود، نمی‌توانند یک میلیون خودرو هم تولید کنند. ما کمتر از یک میلیون خودرو تولید می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تولیدات داخلی ما شامل هر نوع خودرو نمی‌شود، گفت: خودروهایی که در راه‌سازی استفاده می‌شود یا نیروهای نظامی و انتظامی استفاده می‌کنند و البته خودروهایی که برای راه‌های صعب العبور است، در کشور تولید نمی‌شود. بنابراین نیازمند واردات هستیم.
سیاهکلی افزود: واردات عاقلانه که به تولید داخل ضربه نزند، مد نظر مجلس است. امیدوارم شورای نگهبان در جهت شکست حباب بازار این مصوبه را قبول کند. وزارت صنعت، معدن و تجارت متصدی اجرای این مصوبه است.
نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان در خصوص اظهار نظر وزیر صمت مبنی بر اینکه وزارت خانه برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد، گفت: وزیر سیاست گذار در این زمینه نیست. وزیر مجری قانون است. اگر وزیر صمت چنین سخنی گفته باشد، از چارچوب وظایف ایشان خارج است. ایشان حق زدن چنین حرفی را ندارد. اگر قانون نهایتا مصوب شود، قطعا اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=16289

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰