ترخیص همه کامیون‌های دپو شده گمرک، تا آخر مهرماه - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

ترخیص همه کامیون‌های دپو شده گمرک، تا آخر مهرماه

  • کد خبر : 16341
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
ترخیص همه کامیون‌های دپو شده گمرک، تا آخر مهرماه

معاون فنی گمرک گفت: امروز با اهتمام دادستانی، هزینه سه درصد ارزش کامیون تعیین شد و شرکت‌های خدمات پس از فروش، موظف به اجرای آن شدند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مهرداد جمال ارونقی افزود: طی جلسه‌ای که هفته پیش با محوریت دادستان عمومی و انقلاب تهران به ریاست معاونان دادستان، آقایان پسندیده و تورک و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی مرتبط با واردات کامیون برگزار و تصمیمات مهمی گرفته شد که در نتیجه پس از جلسه‌ای که امروز برگزار شد همه مشکلات ترخیص کامیون‌های دپوشده در گمرک برطرف گردید.
وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته، زمان تمدید ثبت سفارش کامیون‌ها به سه روز تقلیل یافت و مجوز محیط زیست از چرخه تشریفات گمرکی حذف و به بعد از ترخیص موکول شد همچنین سازمان استاندارد موظف به استقرار نماینده خود در گمرک شد تا در حداقل زمان پاسخگویی داشته باشد.
معاون فنی گمرک گفت: از جمله تصمیمات مهم جلسه هفته پیش، حذف وثیقه یا ضمانت نامه بانکی برای کامیون‌هایی بود که از ارز اشخاص استفاده کرده اند که مقرر شد از این افراد به جز چک و سفته، برای وثیقه چیزی گرفته نشود.
جمال ارونقی افزود: به جز این موارد، موضوع مهم دیگری که بر سر راه ترخیص این کامیون‌ها وجود داشت هزینه‌ای بود که شرکت‌های خدمات پس از فروش از رانندگان می‌گرفتند که مدیریت‌های این شرکت‌ها امروز در جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران حاضر شدند و با توجه به ابلاغیه‌های وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت تعرفه سه درصد ارزش سیف کامیون را برای ارائه خدمات پس از فروش پذیرفتند.
وی تاکید کرد: البته بعضی از شرکت‌ها اعلام کرده اندکه این ارزش پنج درصد است به همین دلیل مقرر شد که در صورتی که این شرکت‌ها مصوبه پنج درصدی ارزش سیف کامیون را ارائه دهند مابه التفاوت آن بعد از ترخیص از کامیون داران اخذ شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=16341

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰