ورود اولین هواپیمای ایرباس با انتشار آلایندگی صفر - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

ورود اولین هواپیمای ایرباس با انتشار آلایندگی صفر

  • کد خبر : 16416
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
ورود اولین هواپیمای ایرباس با انتشار آلایندگی صفر

ایرباس هدف بلندپروازانه‌ای را برای معرفی اولین هواپیمای تجاری با آلایندگی صفر در جهان تا سال ۲۰۳۵ تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه خبریرخودروهای تجاری (سیونا)، هیدروژن کماکان یک نقطه کانونی در راستای هدف انتشار صفر گازهای آلاینده خواهد بود؛ درحالی‌که انرژی الکتریکی به هواپیماها در سفرهای کوتاه کمک می‌کند، هیدروژن برای موج جدیدی از سفرهای متوسط و طولانی در دهه‌های آینده در نظر گرفته شده است. در نتیجه، سال گذشته، ایرباس از سه محصول مفهومی ‌تجاری خود بر پایه سوخت هیدروژنی ZEROe رونمایی کرد تا بتواند تعهدات خود را پیش از تغییرات اساسی عملی کند. به دنبال اعلام ساخت این پیشرانه هیدروژنی ابتکاری، ایرباس اجرای برنامه‌های خود را در این رابطه آغاز کرد. قابل ذکر است، در ماه ژوئن نیز یک نیروگاه اروپایی اعلام کرد که روی مخازن فلزی برای هیدروژن مایع کار می‌کند. این شرکت پایگاهی با نام مرکز توسعه انتشار صفر ZEDC را در نانت فرانسه و برمن آلمان راه‌اندازی کرده است.
 ساختار مناسب
با تکیه بر این پروژه، ایرباس به دنبال تولید مخازن برودتی با قیمت مناسب برای حمایت از برنامه ZEROe است. طراحی و ادغام سازه‌های تانک در رقابت برای دستیابی به هواپیماهای هیدروژنی امری حیاتی است. آقای سابین کلاوکه، مدیر فنی ایرباس در اجلاس ایرباس اظهار کرد: من قبلا این شانس را داشتم که از یکی از دو مرکزی که ایجاد کرده بودیم دیدن کنم، مراکز توسعه تولید گازهای گلخانه‌ای صفر که بر مخازن و سیستم تانک در هواپیما تمرکز می‌کنند. ما این مراکز را در نانت و برمن ایجاد کرده‌ایم؛ جایی که دانش گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد. این همان فناوری است که ما باید روی آن کار کنیم. از نظر برمن، خصوصیات این هواپیما به بخش دفاع و فضایی ایرباس و گروه ArianeGroup بسیار نزدیک است. بنابراین در اینجا ما واقعا از یک اکوسیستم که نحوه کار با هیدروژن را به خوبی می‌داند سود می‌بریم؛ زیرا در فضا همیشه از آن استفاده می‌کنیم.
 
 اقدامات تکمیلی
در کنار ابتکارات نانت و برمن، ایرباس نیز در حال آماده سازی این فناوری در طی یک مسیر گسترده‌تر است. این شرکت با شرکت‌های Air Liquide و VINCI Airports برای استفاده از هیدروژن در فرودگاه‌ها همکاری می‌کند. این پروژه مشارکتی قصد دارد شبکه فرودگاهی اروپا را برای رفع نیازهای آینده تقویت کند. هدف لیون-سنت اگزوپری میزبانی از اولین تاسیسات هیدروژنی تا سال ۲۰۲۳ است. پس از این شرکا به دنبال توسعه این برنامه در حداقل ۴۵ فرودگاه در ۱۲ کشور هستند. در مجموع ایرباس کاملا متعهد به انقلاب هیدروژنی است. با این حال برای اینکه شرکت‌ها و صنایع گسترده‌تر از این رویکرد جدید استفاده کنند، زیرساخت‌های مناسب موردنیاز است. با این وجود، این شرکت نشان داده که هیچ‌گاه منتظر توسعه راه‌حل‌ها توسط دیگران نمی‌ماند. این امر به‌طور فعالانه استاندارد را در دوره جدید تعیین می‌کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=16416

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰