معرفی انواع مختلف آج لاستیک‌ها - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

معرفی انواع مختلف آج لاستیک‌ها

  • کد خبر : 16453
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
معرفی انواع مختلف آج لاستیک‌ها

آج‌های مختلف لاستیک خودرو برای شرایط مختلف جاده‌ و سبک‌های متنوع رانندگی طراحی شده است. به طور کلی آج‌ها به چهار گروه جهت‌دار، متقارن، نامتقارن و جهت‌دارنامتقارن تقسیم می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، آج‌های مختلف لاستیک خودرو برای شرایط مختلف جاده‌ و سبک‌های متنوع رانندگی طراحی شده است. به طور کلی آج‌ها به چهار گروه جهت‌دار، متقارن، نامتقارن و جهت‌دارنامتقارن تقسیم می‌شوند.
جهت‌دار (Directional)
آج تایرهای جهت‌دار به صور یک V بزرگ با فضای وسیع یا شیارهای بین بلوک‌های آج است. این شیارها باعث بالا رفتن قدرت هندلینگ خودرو در سرعت‌های بالا و انحراف مسیر در جاده‌های لغزنده می‌شوند. تایرهای جهت‌دار فقط در یک جهت قابل‌حرکت است، که روی تایر با فلــــش مشخص خواهد شد. خودروهایی که از لاستیک جهت‌دار استفاده می‌کـــــنند ملزم به استفاده ۲ سایز مختلف رینگ در سمت جلو و عقب خودرو هستند.
متقارن (SYMMETRICAL)
آج تایرهای متقارن همان الگوی شیار یا الگوی یکسان در سراسر تایر است که بسیاری معمول و در اکثر خودروها قابل‌مشاهده است. دلیل استفاده اکثر خودروسازان مطرح دنیا از این مدل، طول عمر بیشتر لاستیک و دوام آن است. همچنین به‌دلیل امکان جابه‌جایی این تایر در عقب و جلو خودرو، مالک می‌تواند مراقبت بیشتری نسبت‌به تایر داشته باشد.
نامتقارن ( ASYMETRICAL)
آج نامتقارن تایر اغلب در خودروهای اسپرت دیده می‌شود. شیارهای مختلف برای بالا بردن سطح اصطکاک بین جاده و لاستیک در مسیرهای خشک و مرطوب طراحی‌شده‌اند. به‌طورمعمول بخش میانی تایر برای شرایط ‌آب‌وهوایی مرطوب و زمستانی طراحی می‌شود، درحالی‌که در قسمت بیرونی تایر آج‌ها بزرگ هستند که برای بالا بردن حداکثر توانایی در پیچ‌های مسیر خشک است. برای به حداکثر رساندن قابلیت لاستیک باید مطمئن شوید که به‌درستی روی خودرو نصب ‌شده بنابراین ضروری است به دیواره جانبی تایر توجه کنید. زیرا در آنجا مشخص شده کدام قسمت داخلی و کدام قسمت خارج لاستیک است.
جهت‌دار/ نامتقارن (DIRECTIONAL/ASYMMETRICAL)
الگوی تایر جهت‌دار/نامتقارن ترکیبی است و شامل ویژگی‌های تایرهای Vشکل و نامتقارن است.
به طور کلی این تایر برای پس زدن آب از سطح لاستیک در مسیرهای مرطوب و استحکام در چرخش در مسیرهای خشک طراحی ‌شده است. در خودروها با سایز مختلف در رینگ جلو و عقب این تایر پیشنهاد نمی‌شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=16453

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰