وانت‌سازان تکانی به خود دادند؛ ۴ ستاره‌ها ۲ تا شدند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

وانت‌سازان تکانی به خود دادند؛ ۴ ستاره‌ها ۲ تا شدند

  • کد خبر : 16684
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
وانت‌سازان تکانی به خود دادند؛ ۴ ستاره‌ها ۲ تا شدند

در حالی که پس از گذشت چهار ماه، مجدد از شهریورماه امسال اثری از وانت‌های با سطح کیفی چهار ستاره در ارزیابی‌های کیفی دیده شد، در مهرماه نیز تعداد آن‌ها به دو دستگاه رسیده است و بدین ترتیب علاوه بر نیوپیکاپ فوتون دیزلی، وانت KMC T۸ هم موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره کیفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از ایسنا،  بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت گروه وانت‌های تولیدی داخل در مهر ماه امسال، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی (اایران‌خودرو دیزل) و وانت KMC T8 (کرمان‌موتور) در سطح کیفی چهار ستاره قرار دارند و پس از آن‌ها در همین سطح قیمتی وانت پیکاپ UAZ  (سروش دیزل مبنا) سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.
در گروه قیمتی دو نیز وانتسایپا ۱۵۱ (سایپا بن‌رو)، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین تیپ ۳ (بهمن‌موتور) و وانت پادرا پلاس (زامیاد) هم توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.
طبق روال، پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها متعلق به وانتنیسان تک‌سوز آپشنال و وانتنیسان دوگانه‌سوز آشپنال (تولید گروه خودروسازی زامیاد) در سطح قیمتی دو است که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.
هرچند که ماه‌هاست اعلام شده است، تولید این نوع وانت‌ها به شمارش معکوس افتاده و تا پایان سال از خط تولید خارج می‌شوند اما همچنان تعداد بسیاری از این نوع خودرو در پارکینگ‌ها به سبب پاس نکردن استانداردهای لازم، انبار شده است.
این در حالیست که اخیرا ( در روز ملی کیفیت)، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران، ضمن اشاره به اینکه ارزیابی کیفی خودروها توسط وزارت صمت رصد و بررسی می‌شود، اعلام کرد: کیفیت خودروها در قالب مدل‌های ارزیابی متعالی سازمان ملی استاندارد نیست و این سازمان هیچگاه به بسیاری از خودروها از جمله وانت‌های تک ستاره کیفی زامیاد، نشان کیفیت نداده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=16684

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰