عدم تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ تاکتیکی برای گرانی بیشتر خودرو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

عدم تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ تاکتیکی برای گرانی بیشتر خودرو

  • کد خبر : 17014
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
عدم تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ تاکتیکی برای گرانی بیشتر خودرو

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نبود قطعات برای تکمیل خودروهای کف پارکینگ بهانه‌ای بیش نیست، گفت: عدم تکمیل این خودروها در راستای افزایش بیشتر قیمت خودروهای داخلی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سیداحمد رسولی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نامه سازمان بازرسی مبنی بر عدم اهتمام خودروسازان به کاهش خودروهای ناقص موجود در پارکینگ، گفت: این موضوع را باید به اطلاع افرادی رساند که طی سال‌های گذشته بر این باور خوش‌بینانه تاکید دارند که خودروساز داخلی به تعهدات داخلی عمل می‌کند.
همزمان با  افزایش قیمت خودرو، زیان انباشته خودروسازان نیز بیشتر شده است
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بهانه‌های افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو، کمک به رشد تیراژ تولید و کاهش قیمت‌ها به واسطه افزایش عرضه بود، افزود: هرچند طی سال‌های گذشته همواره مطرح می‌شود خودروساز داخلی چاره‌ای جز افزایش قیمت برای جبران زیان انباشته ندارد اما تجربه ثابت کرده که  همزمان با  افزایش قیمت خودرو، زیان انباشته خودروسازان نیز بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم با ورود دستگاه قضایی، خودروسازان نسبت به تکمیل خودروهای ناقص اقدام کنند، اضافه کرد: البته با افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در ماه گذشته،  تعدادی از خودروهای کف پارکینگ تکمیل و به بازار عرضه شد در واقع خودروهایی که به دلیل نبود قطعات کم اهمیت در پارکینگ ها مانده بوند پس از گران شدن خودرو تکمیل و به بازار عرضه شدند.
عدم تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ در راستای افزایش قیمت بیشتر قیمت خودروهای داخلی صورت می‌گیرد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: نبود قطعات برای تکمیل خودروهای کف پارکینگ خودروسازان بهانه ای بیش نیست زیرا برخی از قطعات موردنیاز تکمیل خودروها از اهمیت چندانی برخوردار نیست و حتی ممکن است در بازار یافت شود یا قطعه ساز داخلی بتواند این قطعه را تولید کند.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عدم تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ در راستای افزایش قیمت بیشتر خودروهای داخلی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مادامیکه بازار رقابتی نشود، خودروسازان با بهانه‌هایی مانند زیان انباشته و ضرورت تکمیل خودروهای ناقص بر افزایش قیمت اصرار می‌کنند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=17014

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰