گزارشی درباره محبوب‌ترین خودروها و تاریخچه آن‌ها - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

گزارشی درباره محبوب‌ترین خودروها و تاریخچه آن‌ها

  • کد خبر : 17030
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
گزارشی درباره محبوب‌ترین خودروها و تاریخچه آن‌ها

همیشه بخشی از خودروهای موجود در بازار کشور را خودروهای خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهند.

فرنوش آباء| همیشه بخشی از خودروهای موجود در بازار کشور را خودروهای خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهند. خودروهایی که درکشورهای دیگری ساخته شده و وارد می‌شود. اما نباید فکر کرد که خودروهای وارداتی فقط مختص کشورهایی با صنعت خودروسازیضعیف‌تر و یا فاقد این صنعت است. حتی بخشی از بازار خودرو در کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی وآمریکا که بهترین اتومبیل‌های جهان را تولید می‌کنند، مختص به خودروهای وارداتی است.

استارت بازار و صنعت خودرو در ایران هم با ورود دو دستگاه خودرو رنو آغاز شد و مظفرالدین شاه اولین فردی بود که در سال ۱۲۷۹شمسی خودرو را به کشور وارد کرد.

پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای خارجی در بازار ایران

از همان ابتدا، خودروهای خارجی نقش مهمی در بازار خودرو ایران داشتند. از اولین خودروهای رنو که مظفرالدین شاه وارد کرد تاماشین‌های خارجی متنوعی که شرکت‌های واردکننده به بازار کشور عرضه می‌کنند.

البته طی این یک قرن و اندی سال، دولت‌ها و حکومت‌ها برنامه‌های متفاوتی را در مورد واردات خودرو اعمال کرده‌اند و با توجه به سطحروابط بین‌الملل، در هر دوره برند خاصی بیشترین فروش را در بازار ماشین‌های خارجی داشته است.

حدود سه سال است که به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا و افزایش قیمت دلار و سیاست‌های ارزی دولت، ثبت سفارش برای خودرووارداتی و ورود هر گونه ماشین خارجی به کشور ممنوع است. این اتفاق باعث شده تا آخرین خودروهای خارجی موجود برای مدل ۲۰۱۸باشند و از تنوع این بازار کاسته شود.

به دنبال این اتفاق، قیمت خودرو، چه داخلی و چه خارجی چند برابر افزایش پیدا کرد و افرادی که به این شکل به ارزش ماشین‌شاناضافه شده بود، اقدام به فروش خودرو خارجی کارکرده خود کردند.

علیرغم این اتفاقات، خرید خودروی خارجی و وارداتی کارکرده و صفر هنوز هم متقاضی بسیاری دارد و بیشتر خریداران به سمتبرندهای هیوندای، تویوتا، کیا و رنو جلب می‌شوند.

هیوندای، با کیفیت و محبوب

اگر بخواهیم پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین خودرو خارجی را معرفی کنیم، باید از هیوندای نام ببریم. علت این محبوبیت را می‌توان درکیفیت خودروهای این برند و خدمات پس از فروش شرکت‌های واردکننده دانست. شاسی بلندهای سانتافه و توسان و سدان‌های آزرا،النترا و سوناتا و هاچبک‌های i10 و i30 از پرطرفدارترین مدل‌های این برند کره‌ای است.

تویوتا، آشنای ژاپنی

در فهرست پرفروش‌ترین ماشین‌های وارداتی در بازار ایران می‌توان اسم تویوتا را هم کنار هیوندای نوشت. برندی که سال‌های سالآشنای رانندگان ایرانی است. خودروهای این برند ژاپنی از باکیفیت‌ترین اتومبیل‌ها در سطح جهان به شمار می‌روند و یکی ازمعروف‌ترین‌هایشان تویوتا لندکروزر و یا آنطور که ایرانی‌ها می‌گویند «لندکروز» است. سدان کمری هم مشتریان زیادی در بازار ایرانداشت اما صفر این خودرو موجود نیست. پریوس، اولین خودرو هیبریدی که به کشور وارد شد هم توانست مشتریان زیادی را جذب کند.

کیا، مسافری از کره

کیا یکی دیگر از خودروسازان کره جنوبی است که محصولاتش هم به کشور وارد شده و هم در کارخانه‌های داخلی مونتاژ می‌شود. آشنایی ایرانی‌ها با این برند به دهه ۷۰ شمسی و پراید هاچبک برمی‌گردد. خودروهای وارداتی این برند جزو پرفروش‌های بازار است وسورنتو، سراتو، اسپورتیج و اپتیما از جمله این خودروها است.

رنو، آغازگر تاریخ خودرو در ایران

اولین خودروهایی که در سال ۱۲۷۹ شمسی و توسط مظفرالدین شاه قاجار وارد کشور شدند، ۲ دستگاه رنو بودند که یکی‌شان وسط راهاز کار افتاد و یکی دیگر هم در ترور ناموفق محمدعلی شاه نابود شد. معروف‌ترین محصول این شرکت فرانسوی، رنو ۵ است که یکی ازپرفروش‌ترین خودروهای تاریخ ایران شد، به طوری که یک نسخه ایرانی با نام پی‌کی هم از روی آن ساختند. شاسی‌بلندهای کپچر،کولیوس و داستر و خودروهای صندوق‌دار تلیسمان و مگان بیشترین فروش رنو در ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

بنز و بی ام و، پرطرفدارهای گران

اگر از علاقه‌مندان درباره بهترین خودروها سوال کنید، به احتمال زیاد یک یا چند خودرو مورد علاقه‌شان بنز و بی ام و است. این برندهایلوکس آلمانی سابقه‌ای طولانی در خاطرات خودرویی کشور دارند و رانندگان نسل‌ها است که مدل‌های مختلف بنز و بی ام و را می‌رانند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=17030

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰