تولید بهمن‌دیزل در سال ۱۴۰۱ دو برابر می‌شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تولید بهمن‌دیزل در سال ۱۴۰۱ دو برابر می‌شود

  • کد خبر : 17989
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
تولید بهمن‌دیزل در سال ۱۴۰۱ دو برابر می‌شود

این شرکت در بخش خودروهای کاربری در دو زمینه خدمات شهری و نجات و ایمنی فعال است که خدمات شهری شامل خودروهای جدول‌شور و حمل زباله بوده و در بخش ایمنی نیز خودرو آتش‌نشانی را در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در هفته گذشته بهمن‌دیزل به‌عنوان بزرگ‌ترین تجاری‌ساز بخش خصوصی کشور، نشستی مجازی را به‌منظور ارائه برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت برگزار کرد. در این نشست که با حضور مدیرعامل و قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت برگزار شد، حسین خضری از برنامه تولید ۶هزار دستگاه کامیون توسط این شرکت در سال ۱۴۰۱ خبر داد. این در حالی است که بهمن‌دیزل در ماه‌های پایانی سال گذشته از کشنده امپاور خود رونمایی کرده بود.
برنامه بهمن‌دیزل برای تامین نیاز بازار
مدیرعامل بهمن‌دیزل در این نشست با اشاره به فاصله میان خودروهای ۸٫۵ تا ۱۸ تن در بازار گفت: «بهمن‌دیزل سهم مهمی در خودروهای دیزل کشور دارد. در بهمن‌دیزل سبد کاملی از محصولات تجاری و مسافری را تدارک دیده‌ایم. قصد داریم با خودرو فوسو ۱۲ تن پاسخگوی این خلأ در بازار باشیم که می‌تواند یک غافلگیری برای خودروهای سنگین و تجاری باشد.» حسین خضری همچنین عنوان کرد: «سال گذشته امپاور را به بازار معرفی کردیم. در همین راستا قصد داریم تا در سال جدید نسخه BD300 امپاور را که از ظرفیت حمل ۱۸ تن برخودار بوده و نسخه BD400 آن که ظرفیت حمل بار ۲۶ تن را دارد، به بازار عرضه کنیم.» وی اظهار کرد: «این شرکت در بخش خودروهای کاربری در دو زمینه خدمات شهری و نجات و ایمنی فعال است که خدمات شهری شامل خودروهای جدول‌شور و حمل زباله بوده و در بخش ایمنی نیز خودرو آتش‌نشانی را در دستور کار داریم.»
بهبود مینی‌بوس پگاسوس با موتور ایسوزو
مدیرعامل بهمن‌دیزل در ادامه گفت: «ناوگان حمل‌ونقل مسافری در بخش مینی‌بوس در ایران شرایط نامناسبی دارد بنابراین پگاسوس که از تولیدات این شرکت بوده، با نصب موتور ایسوزو بهبود یافته است و در سال جاری طراحی آن تغییر خواهد کرد.» وی همچنین اظهار کرد: «امسال تصمیم داریم طراحی مینی‌بوس پگاسوس را بهبود ببخشیم. در حوزه تولید مینی‌بوس اخبار خوبی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت.»
دو برابر شدن تولید بهمن‌دیزل در سال ۱۴۰۱
حسین خضری در پاسخ به پرسش روزنامه «دنیای‌خودرو» درخصوص میزان افزایش تولید بهمن‌دیزل با توجه به تنوع‌بخشی به سبد محصولات این خودروساز بخش تجاری در سال ۱۴۰۱ گفت: «بهمن دیزل علاوه‌بر معرفی محصولات جدید قصد دارد حجم تولیدات خود را طی یک سال تا دو برابر افزایش دهد.» وی تاکید بر آن که به‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریمی، این مجموعه حجم تولید خود را افزایش خواهد داد، گفت: «در سال گذشته ۲۵۰۰ دستگاه تولید داشتیم که امسال این میزان تولید به دو برابر افزایش خواهد یافت.» وی با اشاره به مسائل پیش روی تولید در ایران گفت: «تحریم‌ها روی صنعت کشور اثر گذاشته‌اند. کشور با اتکا به ظرفیت داخلی توانسته است بخش عظیمی از این مشکلات را حل کند. اما قاعدتا انتظار داریم سایر ارگان‌ها کمک کنند.» وی ادامه داد: «در نظر داریم بهره‌وری کار و تولید و درنتیجه هزینه‌ها را کاهش دهیم و در نتیجه رشد قیمت‌های ما به‌اندازه افزایش هزینه‌ها نخواهد بود.» مدیرعامل بهمن‌دیزل همچنین بیان کرد: «تمامی محصولات ما چه در بخش سواری و تجاری و سنگین با حداقل قیمتی عرضه می‌شوند.» وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی کردیم در سال جدید این عدد به ۶هزار دستگاه برسد، تصریح کرد: «ظرفیت تولید این شرکت در سال‌های آینده به ۳۰هزار دستگاه خواهد رسید و خط رنگ تعیین‌کننده ظرفیت و همچنین کیفیت تولید است.»
مخالفت بهمن‌دیزل با واردات کارکرده‌ها
خضری در ادامه این نشست با نگاهی به واردات خودروهای تجاری بیان کرد: «ورود خودرو دست‌دوم را به صلاح نمی‌دانیم. نباید کشور را به گورستان خودروهای دست‌دوم تبدیل کنیم. چنین تصمیمی به صلاح اقتصاد کشور و مصرف‌کننده نیست.» وی همچنین درخصوص واردات مدل‌های صفرکیلومتر اظهار کرد: «با کلیات این موضوع مشکلی نداریم اما انتظار داریم کشور منابع مالی خود را صرف حوزه تولید و اشتغال کند. کشور چین امروز از نظر سطح تکنولوژی با ده سال گذشته قابل‌مقایسه نیست و ۹۰درصد حمل‌ونقل باری در چین توسط کامیون‌های همین کشور انجام می‎شود.»
تاثیر منفی تحریم‌ها بر کار تولیدکنندگان
مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به تحریم‌ها گفت: «با اتکا به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها و دانشی که در مجموعه با همکاری شرکت‌های خارجی ایجاد شده، توانستیم کار را پیش ببریم و حتی برنامه‌های توسعه‌ای تعریف کنیم.» وی در ادامه اظهار کرد: «در کنار تحریم‌های خارجی، مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، تخصیص ارز، خرید CKD، حمل‌ونقل آن‌ها و غیره همچنان در کشور وجود دارد که امیدواریم با همراهی مسئولان و دستگاه‌ها این مشکلات کاهش یابند.» خضری گفت: «با مساعد شدن مسائل سیاسی بین‌المللی و رفع تدریجی تحریم‌ها امیدواریم با ایسوزو و دیگر خودروسازان اروپایی همکاری داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=17989

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰