شرایط واردات تاکسی‌ها هنوز مشخص نیست - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

شرایط واردات تاکسی‌ها هنوز مشخص نیست

  • کد خبر : 18371
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
شرایط واردات تاکسی‌ها هنوز مشخص نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واردات خودرو برای به کارگیری در ناوگان تاکسیرانی گفت: شرایط واردات این خودروها هنوز مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت ناوگان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد تاکسی‌های شهر تهران به سن فرسودگی رسیده‌اند و باید نو بازسازی شوند.
وی ادامه داد: البته از آنجایی که تاکسی‌ها خودروهای سبک به شمار می‌روند توجیهی برای بازسازی ندارند و بر همین اساس باید با حمایت دولت و شهرداری‌ها جایگزین خودروهای جدید شوند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به واردات خودرو برای به کارگیری در ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: پیش بینی ما این بود که از محل مجوز واردات خودروهای سواری نیازهای شهر تهران و سایر کلانشهرها تأمین شود اما هنوز مصوبه دولت در این خصوص قطعی نشده است.
استفاده از خودروهای با کیفیت حق شهروندان تهرانی است
تشکری هاشمی افزود: هنوز شرایط واردات خودرو و اینکه چگونه و چه نوع خودرویی قرار است وارد کشور شود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد فکر می‌کنم مجوز واردات خودرو همان مجوزی است که مجلس به دولت داده البته منتظر تصمیمات دولت هستیم و اگر این موضوع روشن شود شانس واردات خودروها به حوزه تاکسیرانی بیشتر می‌شود.
وی درباره نوع خودروهای وارداتی گفت: ابتدا خودروهای با کیفیت و سپس خودروهای برقی و به دنبال آن خودروهای هیبریدی وارد کشور می‌شوند با توجه به آلودگی هوای شهر تهران مردم حق دارند که از خودروهای با کیفیت استفاده کنند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین با توجه به محصولات جدید خودروسازان داخلی، هماهنگی‌های لازم با آنها جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی به عمل آمده است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه استفاده از خودروهای وارداتی به حمایت دولت احتیاج دارد گفت‌: واردات خودرو ایده بسیار مناسبی است اما دولت باید تسهیلات لازم جهت خرید خودرو را به رانندگان اعطا و در حوزه مالیات، ارزش افزوده و تعرفه‌های گمرکی کمک کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=18371

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰