پیکاپ کارون زامیاد رونمایی شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

پیکاپ کارون زامیاد رونمایی شد

  • کد خبر : 19047
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
پیکاپ کارون زامیاد رونمایی شد

ضمن رونمایی از پیکاپ جدید زامیاد، هم‌زمان خط تولید وانت پادراپلاس دوگانه‌سوز نیز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، خودروسازی زامیاد به‌تازگی از جدیدترین محصول خود با نام پیکاپ کارون رونمایی کرد. در این مراسم که با حضور منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت و محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و سید محسن مرتضوی، مدیرعامل شرکت زامیاد برگزار شد، ضمن رونمایی از پیکاپ جدید زامیاد، هم‌زمان خط تولید وانت پادراپلاس دوگانه‌سوز نیز افتتاح شد. در این مراسم معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، پیکاپ زامیاد را مدلی با قیمت اقتصادی ارزیابی و اظهار کرد که زامیاد خلأ کشور در بخش وانت‌های سنگین دوکابین را با مدل کارون پر کرده است.
گام زامیاد برای پوشش خلأ وانت‌های سنگین در کشور
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در این مراسم اظهار کرد: «زامیاد یکی از مجموعه‌های قدیمی است که روی تولید وانت‌های سنگین کار می‌کند. درحال‌حاضر این بخش به صورت جدی در دنیا مطرح است و کسب‌وکارهای بسیاری را تامین می‌کند.» منوچهر منطقی عنوان کرد: «درخصوص وانت‌های سنگین در کشور با ضعف مواجه بودیم، اما امروز زامیاد، یکی از زیرمجموعه‌های گروه سایپا به‌عنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرح‌های مختلف را دارد.» وی با اشاره به این‌که کارون تیراژ تولید مناسب و قیمتی اقتصادی نسبت‌به خودروهای مشابه خود خواهد داشت، افزود: «یکی از مباحث مهمی که در دولت دنبال می‌شود، تولید محصولات با قیمت و کیفیت مناسب است که گروه سایپا و زامیاد این موضوع را به خوبی دنبال کرده و با تولید محصولات جدید در حوزه خودروهای سواری و کار در راستای سیاست‌های دولت گام‌های مناسبی را برداشته و ادامه خواهد داد.»
استفاده از پلت‌فرم نیسان و ۶۰درصد داخلی‌سازی
در این نشست همچنین سیدمحسن مرتضوی، مدیرعامل شرکت زامیاد در خصوص پیکاپ جدید کارون گفت: «خودرو کارون روی پلت‌فرم نیسان ساخته شده و از سیستم تعلیق، شاسی و موتور محرکه بهبودیافته برخوردار است. ضمن این‌که ۶۰درصد آن داخلی‌سازی شده است.» او خاطرنشان کرد: «اصلاحاتی در قوای محرکه، شاسی و سیستم تعلیق محصول نیسان صورت گرفته که نرم‌تر شده و مانورپذیری و فرمان‌پذیری آن بهبود یافته است. همچنین در این خودرو تا ۶ ماه آینده نیز بهبودهای دیگری اعمال خواهد شد و با همین مشخصه‌ها می‌تواند تا پایان سال وارد بازار شود.» مرتضوی درباره قیمت این محصول نیز گفت: «هرچند بازار مشخص‌کننده نهایی قیمت‌هاست، اما مطمئناً نسبت‌به قیمت سایر رقبا در بازار مناسب خواهد بود. چراکه کارون، خودرو کار است و برای کسب درآمد تولید خواهد شد. بنابراین از قیمت مناسبی برخوردار خواهد بود.» وی درعین‌حال گفت: «برای پاسخگویی به نیاز بازار در آینده می‌توان نسخه چهارچرخ‌محرک (۴WD) این محصول را نیز در برنامه تولید قرار داد.»

حذف قرعه‌کشی از محصولات سایپا
منطقی همچنین در ادامه این مراسم بیان کرد: «خوشبختانه باید این خبر را بدهم که تمامی خودروهای گروه سایپا در دور دوم قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از روند قرعه‌کشی خارج شدند و امیدوارم تا دو دوره بعدی خودروهای سایر خودروسازان از قرعه‌کشی خارج شوند.» منطقی تاکید کرد: «اکنون خودروهای زیادی وجود دارد که می‌تواند از خط تولید خودروسازان حذف شود و در عوض خودروهای جدید نیز اضافه خواهند شد.» وی ادامه داد: «لازم است خودروهای قدیمی از خط خارج شوند. زیرا روی پلت‌فرم‌های قدیمی نمی‌توان استانداردها و آپشن‌های موردنظر را نصب کرد و انتظار می‌رود همه محصولات قدیمی امسال و سال آینده از خطوط تولید خودروسازان خارج شوند.»
تندر۹۰ با قوای محرکه جدید بازمی‌گردد
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت خودرو تندر۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد و گفت: «این خودرو دارای پلت‌فرم مدرن و به‌روز است که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد و اگر بتوانیم ۳۰درصد باقیمانده را اضافه کنیم، می‌توان دوباره خودرو تندر۹۰ کیفی و به‌روز را که همه مردم از آن راضی بودند، تولید کرد.» منطقی تاکید کرد: «یکی از برنامه‌های ما استفاده از ۷۰درصد ظرفیت بدون استفاده این محصول با همکاری‌های بین‌المللی است تا یک محصول به‌روز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی باشند، عرضه کنیم.» معاون وزیر صمت تصریح کرد: «در تلاشیم نمونه‌های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.
حذف تیبا، تیبا۲ و ساینا معمولی از خط تولید
در ادامه محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تولید خودروهای کامل در این گروه خودروسازی گفت: «با تلاش همه همکاران در گروه، تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ‌های سایپا به صفر رسیده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=19047

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰