عوارض طرح ترافیک تغییر می‌کند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

عوارض طرح ترافیک تغییر می‌کند

  • کد خبر : 19434
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
عوارض طرح ترافیک تغییر می‌کند

عوارض باید براساس زمان، مکان و ایجاد آلایندگی متغیر باشد و نباید یک عدد ثابت برای شهر تنظیم شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سید مجتبی شفیعی – معاون ترافیک شهردار تهران درباره «تغییر در اجرای طرح ترافیک شهر تهران»، توضیح داد: طرح ترافیکی که درحال اجراست نسبت به طرح‌های قدیمی، پیشرفته‌تر، عادلانه‌تر و هوشمندانه‌تر است؛ اما نواقصی دارد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه نسل‌های جدید اجرای طرح ترافیک و روش‌های مدیریت ترافیک مدام درحال به روز رسانی است و باید مدیریت شهری تهران هم به سمت آن حرکت کند، افزود: تیمی براساس نظر شورای ترافیک تهران از مجموعه همکاران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشکیل شده است.
شفیعی درباره وظیفه این تیم، بیان کرد: این تیم روی طرح جدید درحال بررسی و فعالیت است تا بتوانند این طرح جدید را به سمت عادلانه‌تر شدن نزدیک کنند. بهایی که از مردم بابت طرح ترافیک دریافت می‌شود، نوعی از عوارض شهری بشمار می‌رود.
وی با تأکید بر اینکه مبلغ دریافتی باید متناسب با میزان عوارضی باشد که یک خودرو برای شهر ایجاد می‌کند، افزود: عوارض باید براساس زمان، مکان و ایجاد آلایندگی متغیر باشد و نباید یک عدد ثابت برای شهر تنظیم شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه یادآور شد: بنابراین تلاش می‌شود که این طرح به سمت پویاتر شدن عوارض حرکت کند. جریان ترافیکی در سطح شهر دائم درحال تغییر است. برای مثال باید عوارض در زمان‌ و مکان‌هایی که ترافیک، وضعیت بحرانی دارد، تغییر کند تا مردم تشویق شوند که شبکه معابر را خلوت کنند.
بنا براعلام سایت شهر، شفیعی با بیان اینکه باید مبلغ عوارض در معابر خلوت کاهش یابد، افزود: همچنین عوارض در روزهای آلوده‌تر هوا باید نسبت به روزهای عادی تغییر کند یا بالعکس. به هرحال یک تیم متخصص منتخب درحال کار کردن روی این موضوع است و امیدواریم تا پایان شهریور طرح اولیه‌ای برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه شود. اگر این طرح تصویب شود، از سال آینده اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=19434

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰