چگونگی پولیش خودرو با دستگاه پولیش برقی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

چگونگی پولیش خودرو با دستگاه پولیش برقی

  • کد خبر : 19454
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
چگونگی پولیش خودرو با دستگاه پولیش برقی

اتومبیل در حال حاضر یکی از ارزشمندترین کالاهایی محسوب می‌شود که لازم است در حفظ و نگهداری آن کوشا بود تا از ارزش آن کاسته نشود. از این رو توصیه می‌شود نگهداری مناسبی نیز از این وسیله نقلیه صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)،

شست و شو و نظافت همیشگی بدنه خودرو، باعث خواهد شد تا ظاهر آن همیشه تمیز باقی بماند و زیبایی آن حفظ شود. اما برای حفظ نظافت خودرو تنها نظافت و شست و شو کافی نیست و به دلیل آنکه ممکن است خودرو به دلیل آفتاب، باد و باران، تگرگ و برف، تصادف‌های جزئی، برخورد به اجسام سخت و نوک تیز و… دچار آسیب‌های سطحی بر روی بدنه شود و به قول معروف بر روی بدنه آن خط و خش بیافتد و کدر شود بهتر است علاوه بر نظافت معمول، هر از چندگاهی نیز پولیش شود.

اهمیت چنین موضوعی باعث شده است تا دستگاه‌های پولیش دستی و برقی با قابلیت‌های متنوع طراحی، تولید و روانه بازار شود تا کاربران بر اساس نیاز اقدام به انتخاب کنند. پولیش برقی خودرو، یک دستگاه تقریبا حرفه‌ای برای از بین بردن خط و خش و کدری‌های روی خودرو است. البته قابلیت پولیش برقی برای از بین بردن خطوط سطحی است و نمی‌تواند خط‌های عمیق را از بین ببرد و نیاز است تا به صورت تخصصی‌تر از سوی افراد صاحب فن صورت گیرد.

از پولیش برقی خودرو چه می‌دانید؟

استفاده از دستگاه پولیش برقی نیاز به کسب اطلاعات کافی و آموزش لازم دارد. چون پولیش کردن به سادگی نبوده و نیاز است تا قبل از انجام این کار، اصولی دانسته و رعایت شود. در غیر این صورت ممکن است نه تنها پولیش به خوبی صورت نگیرد بلکه اوضاع خط و خش خودرو را نیز وخیم‌تر کند. بنابراین چه بهتر قبل از استفاده از دستگاه پولیش، آموزش استفاده از آن را یاد گرفته و سپس اقدام کنید.

به طور معمول نحوه استفاده از پولیش برقی در دفترچه راهنمای محصول آمده است که در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین دیدن آموزش از سوی افراد متخصص و با تجربه نیز در این زمینه می‌تواند کمک کننده ایده‌آلی باشد.

راهنمای آماده سازی برای استفاده از پولیش برقی

قبل از آنکه از پولیش برقی برای پولیش کردن خودرو استفاده کنید توصیه می‌شود اتومیبل به خوبی تمیز و شسته شده باشد و قبل از آنکه بدنه خودرو خشک شود؛ عملیات پولیش زنی را آغاز کنید. این نظافت باید به صورتی باشد که هیچ گونه گرد و غبار بر روی خودرو در زمان زدن پولیش وجود نداشته باشد. چون وجود گرد و غبار ممکن است حتی در زمان پولیش زدن به میزان خط و خش اضافه کند.

فضایی که قرار است خودرو در آنجا پولیش شود را نیز از در و دیوار و کف و لوازم و وسایل و سایر خودروهایی که ممکن است در آن محیط باشد بپوشانید تا مواد پولیش در زمان پولیش کردن،این سطوح را کثیف نکند. دستگاه پولیش دارای پدی است که قبل از آماده به کار کردن آن، بهتر است مرطوب و به واکس پولیش آغشته شود و بعد از قرار گرفتن بر روی دستگاه پولیش آن را روشن کنید.

در ابتدا نیز پولیش برقی با دور متوسط آغاز به کار کند بهتر خواهد بود و از یک گوشه کار پولیش را شروع کرده و به جلو و به صورت موازی و با حرکت چرخشی مسیر را ادامه دهید. این کار را تا جایی باید ادامه داد که متوجه خواهید شد آن سطح تا حدودی گرم شده و بدنه درخشندگی مورد نظر را پیدا کرده است. در این زمان شما متوجه خواهید شد این عملیات به خوبی صورت گرفته و به سراغ قسمت دیگر بدنه خودرو باید بروید.

زمانی که تمام بخش‌های مورد نظر پولیش کاری شد؛ نوبت به آن می‌رسد که مجدد اتومبیل را شسته و خشک کنید. در این زمان به خوبی تمیزی و براق شدن خودرو را احساس خواهید کرد.

برای انتخاب دستگاه پولیش برقی باید به چند نکته توجه داشته باشید که منبع تغذیه، قابلیت تنظیم سرعت، تنوع و تعداد پدها، اندازه صفحه، توان مصرفی، سرعت گردش و خدمات پس از فروش از جمله آنهاست و البته بودجه مورد نظر که کمک خواهد کرد تا از میان برندهای متنوع با قابلیت‌های مختلف به انتخاب مورد نظر خود برسید.

موارد قابل احتیاط زمان استفاده از پولیش برقی

پولیش زدن کار حساسی است و باید با دقت کافی صورت گیرد.چون اگر این دقت و موارد احتیاطی رعایت نشود ممکن است نتیجه عکس بدهد. برای همین هم بهتر است به برخی از نکات دقت شود تا رضایت از نتیجه همیشگی باشد.

نکته مهم برای پولیش زدن خودرو، فضایی است که خودرو در آنجا قرار است پولیش شود. این فضا باید به صورتی باشد که در و دیوار و کف آن آلوده نشود و بهتر است قبل از کار این بخش‌ها پوشیده شود تا به دلیل پولیش کثیف نشده و از سوی دیگر در مقابل تابش مستقیم خورشید هم نباشد و سایه کافی در زمان پولیش کردن وجود داشته باشد.

نکته دیگر تمیز بودن کامل بدنه خودرو است. چون آلودگی خودرو در زمان پولیش کردن باعث آسیب دیدن بیشتر بدنه خواهد شد.

نوع پد و میزان نرمی آن نیز مهم است. در حال حاضر پدها در ابعاد و کیفیت‌های مختلف و درجه زبری و نرمی متنوعی تولید می‌شود که می‌توان بر اساس نوع خودرو، مدل آن، رنگ و… پد مناسب را انتخاب و سپس از آن استفاده کرد. به عنوان مثال خودروهایی که رنگ سیاه و کدر دارند در مقایسه به خودروهایی که رنگ‌شان روشن است از حساسیت بیشتری برخودارند و لازم است از پولیش نرم‌تری استفاده شود.

واکس پولیش و ترکیبی که قرار است بر روی بدنه خودرو و پد پولیش کشیده شود بسیار مهم بوده تا به اندازه و قاعده باشد و اگر قرار است ترکیبی صورت گیرد این ترکیب به درستی باشد و طبق دستور العمل پیش برود. رعایت این نکات کمک خواهد کرد تا استفاده از پولیش با کیفیت کافی انجام شود.

زمان پولیش کردن باید با یک فشار مشخص و یکسان که نباید خیلی زیاد و نباید خیلی کم باشد صورت گیرد. فشار زیاد در زمان پولیش کردن ممکن است آسیب به بدنه خودرو وارد کند. برای همین فشار به درستی اعمال شود قابل قبول‌تر خواهد بود. فشار ثابت و یکسان در انجام عملیات درست پولیش زدن بسیار اثرگذار است. بنابراین زمان انجام پولیش زدن فرصت کافی در نظر گرفته و با حوصله این کار را انجام دهید.

فراموش نکنید پولیش زدن قطعات، گوشه‌ها و حاشیه‌های بدنه خودرو باید با دقت کافی صورت گیرد. چون ممکن است حرکت چرخشی پولیش باعث آسیب به آن بخش از بدنه شود. بنابراین زمانی که به این بخش‌های خودرو رسیدید با حوصله و دقت بالاتراین کار انجام گیرد.

بعد از پولیش کردن نیز با دقت کافی خودرو را مجدد شسته و با یک حوله و با حرکت بالا به پایین آن را خشک کنید تا هیچ لک آب هم بر روی خودرو باقی نماند. این کار باعث خواهد شد تا درخشندگی بدنه خودرو بعد از پولیش کردن بیشتر و بهتر خودنمایی کند. زدن واکس مخصوص بعد از خشک شدن بدنه اتومیبل را در برابر نور خورشید بهتر محافظت خواهد کرد.

با رعایت این نکات، بدنه خودرو برای مدت زمان طولانی براق، شفاف و تمیز خواهد ماند و در برابر عوامل طبیعی مانند نور آفتاب و باد و باران و عوامل غیر طبیعی که باعث وقوع خط و خش بر روی بدنه می‌شود محافظت مناسبی را به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=19454

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰