ساخت هواپیمای بومی تا سه سال آینده/ فرودگاه‌های ایران میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی دنیا  برای تعمیر قطعات هواپیما - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

ساخت هواپیمای بومی تا سه سال آینده/ فرودگاه‌های ایران میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی دنیا  برای تعمیر قطعات هواپیما

  • کد خبر : 19775
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۲۶
ساخت هواپیمای بومی تا سه سال آینده/ فرودگاه‌های ایران میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی دنیا  برای تعمیر قطعات هواپیما

معاون وزیر راه وشهرسازی با اعلام همکاری وزارت دفاع برای ساخت هواپیمای مسافربری بومی تا سه سال آینده گفت: با افتخار اعلام می کنیم که هیچ هواپیما وموتوری برای تعمیر به خارج از کشور نمی رود و میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی دنیا برای تعمیر قطعات هواپیما هستیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)،«محمد محمدی بخش» دوشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی تهران ۲۰ درباره اهم اقدامات سازمان هواپیمایی در یکسال اخیر بیان کرد:‌ بعد از تشکیل دولت سیزدهم، حکمی از سوی رییس جمهوری درباره انتظارات از بخش هوایی ابلاغ شد. در این حکم رئیس جمهور هیئت دولت بندهایی  را ابلاغ کردندموضوعات که به عنوان ابر چالش مواجه بودیم  احصا شد و برای برون رفت از این مشکلات برنامه و تدارک ویژه ای  دیده شد.
وی افزود: اولین رویکرد این بود که اعتماد عمومی را به صنعت هوایی برگردانیم.به دلیل شرایط کرونا مردم کمتر از هواپیما استفاده می کردند، به لطف خدا  واکسن توسط بخش هوایی بسیار سریع با دستور رئیس جمهور وارد شد . این یک اقدام اولیه در بخش هوایی بود. بعد از آن شروع مسافرت های هوایی بود و ساماندهی ناوگان هوایی بود که بعد از دوسال کرونایی با انجام واکسیناسیون مسافرت‌های هوایی بیشتر شد.
محمدی بخش بازگرداندن ناوگان زمینگیر به صنعت هوایی را از دستاوردهای دولت اعلام‌کرد و گفت:  قریب به ۲ میلیون مسافر را در سال نوروز امسال در پروازهای داخلی و خارجی جابجا کردیم.
معاون وزیر راه با بیان اینکه کلمه «تحریم» در بخش هوایی کلمه سبکی است، گفت: دروضع کنونی یک جنگ تمام عیار علیه صنعت هوایی شکل گرفته است.
و ی افزود همه مولفه هایی که متصور بودند برا اینکه این بخش فعال نباشد یا زمین بخورد و یا به فعالیتش ادامه ندهد ، همه مولف های مورد نظر را قراردادند و کار ی نبود که در بخش هوایی انجام ندهند به لطف خدا و برکت خون شهدا و تدابیری که اندیشیده شد با موضوع نهضت تعمیر قطعات و با ارتقای جایگاه سطح سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک سازمان حاکمیتی از سوی ایکایو که شرایط را برای تعمیرات ارتقا داد را به عنوان دستاورد داریم.
معاون وزیر خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان به این حوزه وارد شدند و  تولید محصولات و دفاتر طراحی و ساخت شد به گونه ای که ما امروز با افتخار اعلام می کنیم که هیچ هواپیما و موتوری  برای تعمیر به خارج از کشور نمی رود و حتی میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی دنیا  برای تعمیر قطعات هواپیما هستیم.
 وی تاکید کرد: با همه محدودیت هایی که داشتیم خوب یاد گرفتیم روی پای خود بایستیم و در این جنگ تمام عیار مبارزه کنیم.
محمدی بخش درباره موضوع توانایی ایران در ساخت هواپیما افزود: با ابلاغ رییس جمهوری چند برنامه داریم برای موضوعات جدید، یکی نهضت تعمیر قطعات است . امروز از ۳۳۵  فروند هواپیمایی که داشتیم  امروز با نهضت تعمیر قطعات ۱۷۵ فروند به چرخه بازگشته است که رقم قابل توجهی است  و در تلاش هستیم تا بخش دیگری را هم به چرخه برگردانیم نکته دوم اینکه بتوانیم هواپیمای دست دوم خریداری کنیم، این روش را سالهاست ادامه می دهیم. اما مسیری که راهگشاست موضوع ساخت هواپیمای بومی است.
ساخت هواپیمای بومی تا سه سال آینده
 وی در ادامه تصریح کرد: امروز در حوزه های مختلف هوافضا سرآمد و در لبه تکنولوژی هستیم. استفاده از ظرفیت  و زیر ساخت هایی که در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است با هماهنگی های متمرکcی که ایجاد شد و کنسرسیومی که با محوریت وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی  و وزارت صنعت و معدن تشکیل شده  و در حال سیاست گذاری است و قاطع می گوییم ساخت هواپیما امکان پذیر است و قابل دسترسی است و به زودی جوانان ایرانی خبرهای خوبی  برای مردم خواهند داشت دارند.
وی گفت:  اشکالاتی در نحوه اجرا وجود داشت که آسیب شناسی و بازنگری انجام شد ، شرکت دانش بنیان را  به این مجموعه اضافه شدندو استانداردهای بخش غیر نظامی را هم در کنار این موضوع قرار دادیم  و با یک سرعت خوبی در مجموعه وزارت دفاع این کار را انجام می دهیم.
معاون وزیر ابراز امیدواری کرد اولین  محصول  را در کمتر از ۳۶ ماه آینده به مردم ارائه خواهیم کرد.
محمدی بخش گفت: اگر در دنیا صاحب تکنولوژی شویم قطعا همه تحریم ها به خودی خود برداشته می شود.
فرودگاه نجف و بغداد جزو گران ترین فرودگاه های دنیا هستند
محمدی بخش درباره وضعیت پروازهای اربعین تصریح کرد: با شرایط موجود با ورود همه هواپیماهای عملیاتی باز هم نیاز عرضه و تقاضا برابر نیست. آزادسازی نرخ در برنامه پنجم و ششم تصویب شد اما برای رعایت حال مردم سازمان هواپیمایی کشور ورود پیدا کرد و قیمت ها را ۱۵ درصد کاهش دادیم. تا امروز هم قیمت ها را کنترل کردیم.قیمت های بلیت ها نسبت به دی ماه پارسال افزایشی نداشته است و سازمان  هواپیمایی  بر قیمت ها  نظارت دارد.
معاون وزیر راه گفت: فرودگاه نجف و بغداد جزو گران ترین فرودگاه های دنیا هستند،به ازای هر مسافر دو و نیم میلیون تومان به صورت ارز باید به فرودگاه پرداخت کنیم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=19775

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰