امضای ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اعلام کرد:

امضای ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو

  • کد خبر : 19970
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
امضای ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ضمن اشاره به دستاوردها و هدف چهارگانه نمایشگاه اتوموبیلیتی ۲۰۲۲ در شهر مسکو روسیه، اهمیت این نمایشگاه از دو بعد اقتصاد داخلی برای رونق اقتصاد خودروسازان و قطعه‌سازان و همچنین حضور در عرصه‌های بین‌المللی خوانده و از امضای ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو میان دو کشور ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، صبح امروز در حاشیه نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، انجمن‌ تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با موضوع تشریح دستاوردهای نمایشگاه اتوموبیلیتی ٢۰٢٢ روسیه برگزار شد.
آرش محبی‌نژاد- دبیر انجمن صنایع همگن در این نشست، ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور از ٣١ مرداد ماه تا سوم شهریورماه در مسکو برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت این نمایشگاه از دو بعد اقتصاد داخلی برای رونق اقتصاد خودروسازان و قطعه‌سازان و همچنین حضور در عرصه‌های بین‌المللی بود. ضمن اینکه هدف چهارگانه این نمایشگاه، توسعه صادرات قطعات و خودرو از ایران،   دوم واردات قطعات مورد نیاز مجموعه صنعت خودرو و قطعه، سوم تولید مشترک خودرو و قطعه در ایران و همچنین در روسیه و چهارم تبادل تکنولوژی و دانش فنی که در ما برای اولین بار در همین نمایشگاه تحول صنعت شاهد آن هستیم، دنبال شده است.
وی در رابطه با دستاوردهای مهم نمایشگاه روسیه گفت: بازدید مقامات عالی روسیه و ایران و در راس هیات ایرانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه، جلسات معاونین وزیر و همتایان دولتی ایران و روسیه و نشست‌های قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی و روس از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه بود. همچنین اولین تراکنش ریالی- روبلی در خلال نمایشگاه انجام و ۱۲ تفاهم‌نامه با ارزش ۷۰۰ میلیون یورو در سال امضا شد که امید است همگی محقق شود.
دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی خاطرنشان کرد: دو خودرو تارا و شاهین در نمایشگاه عرضه شد که با استقبال خوبی هم مواجه شد. همچنین توانمندی‌های صنعت قطعه‌سازی ارائه و شناخت فضای کسب و کار دو طرف ایرانی و روس در اولین مواجهه بسیار خوب بود. 
وی به استقبال بی‌نظیر روس‌ها از سالن اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در فضای بالغ با ۱۷۰۰ متر مربع و بیش از ۹۰۰ متر مربع غرفه، اظهار کرد: ایران در مجموع در فضایی با مساحت ۱۰۰۰ متر با حضور ۵۰ شرکت قطعه‌ساز ایرانی در نمایشگاه حضور یافت. تمایل دو طرف به ساخت خودرو بر روی یک پلتفرم‌های مشترک، از جمله مهمترین جذابیت این نمایشگاه بود.   همچنین بر روی خودروهای تولیدی گذشته، توافق صورت گرفته که قطعات مشابه مبادله شود تا تولید استمرار پیدا کند.
محبی‌نژاد ادامه داد: دو کشور چین و ترکیه رقبای تجاری ایران و روسیه هستند، لذا امیدواریم که بتوان از این فرصت به نفع اقتصاد ملی، صنعت خودرو کشور و به‌نفع قطعه‌سازان استفاده کنیم. این نمایشگاه مقدمه این جذب حداکثری فرصت‌هاست.
آمادگی برای طراحی پلتفرم ملی
در ادامه محمدرضا نجفی‌منش- رئیس انجمن همگن قطعه‌سازی- نیز اظهار کرد: نمایشگاه روسیه به ما نشان داد که صنعت خودروی ما در خارج از کشور نیز طرفدار و مشتری دارد؛ لذا از این مسیر ایجاد شده می‌توان برای تغییر رویه‌ها کمک گرفت. ضمن اینکه هر دو کشور تحریم هستیم؛ بنابراین این همکاری می‌تواند با انجام کار جمعی چه در داخل و چه در خارج از کشور، نتایج خوبی را رقم بزند. 
وی خاطرنشان کرد: طراحی یک از مهمترین مولفه‌هایی است که در ملی‌سازی یک خودرو تاثیر شگرف دارد. می‌توانیم با طراحی مشترک میان ایران و روسیه پلتفرمی متعلق به خود داشته باشیم تا دیگر وابسته ونیاز به پلتفرم‌های غربی نباشد. چنانچه ما بتوانیم به ۹۰ درصد خودکفایی در طراحی محصول برسیم دیگر هیچگاه، تحریم برای صنعت خودرو کشور، معنایی نخواهد داشت.
از موقعیت پیش آمده از جانب روسیه باید بهره تمام برد
علی بهادری جهرمی- سخنگوی دولت- نیز در این نشست، با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازارهای سایر کشورها، به‌ویژه کشورهای همسایه است، گفت: چنانچه بتوانیم موفق شویم از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در بازارهای همسایه، بهره‌برداری کنیم، کمک خواهد کرد که تولید داخل ما نیز اقتصادی‌تر باشد.
وی افزود: ظرفیت روسیه با حوادث جهانی که طی ماه‌های اخیر تجربه کرده، ظرفیت بسیار شگرفی است. پیش از این نیز ظرفیت‌های مشابهی داشته‌ایم، اما متاسفانه آنطور که باید، بهره‌برداری نشد. این موقعیت، موقعیت راهبردی است که باید همه عرصه‌ها از آن بهره‌برداری کنند. صنعتی پیروز است و موفقیت در حوزه توسعه داخلی و تقویت بهره‌برداری از بازارهای خارجی خواهد داشت که قدر این موقعیت‌ها را بداند. 
سخنگوی دولت در پایان تاکید کرد: امید است همه حوزه‌های ما در بخش خصوصی و دولتی، از این سیاست همسایگی که دولت در پیش گرفته است، بهره لازم را داشته باشند.  شرایط اقتصادی علاوه‌ بر بنگاه‌ها و شرکت‌ها، برای مردم نیز با کارآفرینی، اشتغال، اقتصادی شدن محصول و دستاوردهای این چنینی شیرین‌تر و بهتر خواهد شد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=19970

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰