افزایش ۴۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در چهارماهه سال جاری - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
گزارش پروازهای داخلی کشور تا پایان تیر ۱۴۰۱؛

افزایش ۴۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در چهارماهه سال جاری

  • کد خبر : 20025
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
افزایش ۴۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در چهارماهه سال جاری

بررسی آمار پروازهای داخلی در تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور افزایش ۴۲ درصدی داشته است و مسیر تهران-مشهد پرترددترین مسیر پروازی داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در تیرماه ماه سال ۱۴۰۱ مسیر تهران- مشهد با تعداد ۹۴۴پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در تیرماه سال جاری در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و کیش انجام شده است.
 بالاترین نشست و برخاست با افزایش ۳۰/۵۵ درصدی متعلق به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و پس از آن مشهد با ۲۰/۱۸، شیراز با ۷/۵۹، اهواز ۵/۲۲ و کیش ۴/۵۲ درصد است. در این زمینه کمترین نشست و برخاست متعلق به فرودگاه‌های بم، ماکو، بندر لنگه و سنندج با ۰/۰۹ درصد بوده است.
افزایش اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار در تیرماه
بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در تیرماه  ۱۴۰۱نسبت به ماه مشابه سال گذشته  در اعزام و پذیرش مسافر ۲۶ درصد و ارسال و پذیرش بارو پست ۴۱ درصد افزایش را نشان می دهد.
همچنین بر اساس آمار پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت درچهارمین ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۱۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۶ درصد افزایش وجود داشته است.
طبق گزارش منتشر شده پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش، قشم، چابهار، ماکو) درتیر ماه سال جاری  نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۳ درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر۷ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۸ درصد افزایش وجود داشته است.
طبق آمار، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در اولین ماه تابستان ۱۴۰۱نسبت به ماه گذشته در ارسال و پذیرش بار و پست ۴درصد افزایش وجود داشته است.
پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و کیش دارای بیشترین نشست و برخاست پروازهای داخلی
طبق آمار، در چهارمین ماه سال جاری حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان انجام پذیرفته است.
بر اساس گزارش منتشر شده در تیر ماه ۱۴۰۱ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، تبریز، اصفهان، بندرعباس و آبادان انجام شده است.

 مسیر مهرآباد- مشهد پرترددترین مسیر پروازی داخلی
در این ماه مسیر مهرآباد- مشهد با تعداد ۹۴۴ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی و بیشترین مسافر نیز در مسیر مشهد به مهرآباد گزارش شده است.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها در مورد نحوه توزیع  پروازها در ساعات شبانه روز و نیز روزهای هفته درتیر ماه امسال در۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها درساعت ۶ صبح و در روزهای هفته اوج پروازها در روزهای چهارشنبه بوده است.

افزایش ۴۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در چهارماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته
 کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در چهار ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۴۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۵۳ درصد افزایش داشته است.
طبق آمار در پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  در اعزام و پذیرش مسافر ۳۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۱ درصد افزایش وجود داشته است.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها، پروازهای چهار فرودگاه  اختصاصی در چهارماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر۲۶ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۸ درصد افزایش داشته است.
درتیر ماه ۱۴۰۱  نشست و برخاست‌های مسافری در فرودگاه کرمان با متوسط ۱۹۲ مسافر درهر پرواز و در فرودگاه پارس آباد مغان با متوسط ۱۹ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل  می شوند.
در تیرماه سال جاری،۳۳ درصد از پروازهای  برنامه ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی، دارای تاخیر بودند و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار ۹۸ دقیقه است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=20025

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰