قیمت‌گذاری ۱۷ خودرو بر اساس فرمول جدید - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رییس شورای رقابت خبر داد:

قیمت‌گذاری ۱۷ خودرو بر اساس فرمول جدید

  • کد خبر : 12704
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۹:۱۱
قیمت‌گذاری ۱۷ خودرو بر اساس فرمول جدید

فرمول قیمت‌گذاری برای ۱۷ خودرو تغییر کرده و بر اساس فرمول جدید، تعیین قیمت انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، «رضا شیوا» افزود: با تصمیات اتخاذ شده قرار نیست آزادسازی قیمت انجام شود، بلکه خودروها تقسیم‌بندی شده و قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ به نحوی که برای عموم مردم به صرفه هستند، بر اساس فرمول قبلی محاسبه می‌شود.
به اعتقاد شیوا، آزادسازی از نظر شورا زمانی اتفاق می‌افتد که بازار رقابتی وجود داشته و تولید به میزان کافی افزایش داشته باشد.
وی در عین حال گفت: درخصوص فرمول جدید قیمت‌گذاری، مطابق توافق انجام شده مقرر شد خودروسازان ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و این مساله می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید بیانجامد.
رییس شورای رقابت بیان‌داشت: یکی از مسائلی که از گذشته خودرسازان مطرح می‌کنند این است که تولید  اکثریت قریب به اتفاق خودروهایشان با زیان همراه است.
وی ادامه‌داد: خودورسازان ادعا می‌کنند حتی هزینه‌های مالی غیرمرتبط با تولید را نیز به قیمت‌گذاری اضافه نکرده‌اند و با دستورالعملی که شورای رقابت ارائه داده بود، معتقد به زیان‌دهی بودند.
شیوا تاکید کرد: وقتی خودروساز زیان می‌دهد، نباید با افزایش قیمت خودرو زیان را پوشش دهد، بلکه باید هزینه‌های دیگر کاهش یابد.
این مقام مسوول اضافه‌کرد: اگر خودروسازان بتوانند با افزایش تولید ۵۰ درصدی، هزینه خودروها را کاهش دهند، امید می‌رود زیانی که پیوسته از آن دم می‌زنند نیز پوشش داده شود و خودروسازان نیز از زیان‌دهی خارج شوند.
وی خاطرنشان‌کرد: مطابق برنامه‌ریزی خودروسازان ۵۵ درصد ظرفیت تولید به خودروهای اقتصادی و تیراژ بالا که قیمت پایین‌تری دارند، اختصاص داده می شود که از دستورالعمل گذشته شورای رقابت یعنی«سقف قیمتی» تبعیت می‌کنند و خودروهای جدید و ویژه‌تر که ۴۵ درصد تیراژ را تشکیل می‌دهند، از دستورالعمل جدید تبعیت خواهند کرد.
برپایه اعلام رییس شورای رقابت، خودروهای پژو ۲۰۷ i اتوماتیک (هاچ‌بک)، پژو ۲۰۷ پانوراما دستی (هاچ‌بک)، سمند سورن پلاس، رانا پلاس با موتور EC۵،  رانا پلاس با موتور TU۵، دنا پلاس توربوشارژ دستی، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، هایما توربو S۵ دستی، هایما توربو S۷  اتوماتیک، K۱۳۱، ساینا s، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس، چانگان و زوته مشمول فرمول جدید می‌شوند.
تداوم بازبینی سه ماه یک‌بار قیمت خودروها
شیوا در ادامه گفت: شورای رقابت به شکل سه ماه یک بار بازبینی قیمت‌ها را براساس تورم بخشی اعلامی توسط بانک مرکزی اجرا خواهد کرد.
وی خاطرنشان‌کرد: ‌اکنون بازبینی چهارم امسال با توجه به اعلام تورم بخشی توسط بانک مرکزی در حال انجام است.
این مسوول خاطرنشان‌کرد: پیش‌فروش‌هایی که تا امروز (سه‌شنبه، ۹ دی‌ماه) و زمان اعلام تغییر قیمت فرمول انجام شده، بر اساس فرمول قبلی محاسبه می‌شود.
وی در خاتمه بیان‌داشت: تا آنجا که بتوانیم کاری می‌کنیم که متقاضی واقعی در قرعه‌کشی ثبت نام انجام دهد و تا زمانی که تقاضا برای خودرو بالاتر از عرضه خودرو است، باید به نوعی توزیع عادلانه خودرو انجام شود.
شیوا تاکید کرد: تا زمانی هم که شورای رقابت روشی جایگزین و بهتر پیدا نکند، همین سیستم قرعه‌کشی ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=12704

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰