رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 24568
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱

خودروسازان دولتی و خصوصی داخلی موفق شدند در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد یک‌میلیون و ۳۴۷ هزار و ۳۹۴ دستگاه انواع خودرو تولید کنند. آماری که در هم‌سنجی با سال ۱۴۰۰ رشد ۳۹ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در سالی که گذشت خودروسازان داخلی موفق به تولید یک میلیون و ۱۸۲ هزار و ۷۸ دستگاه خودروی سواری شدند که در مقایسه با ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ رشد ۳۵ درصدی داشته است.
به این ترتیب خودروی سواری ۸۷.۷ درصد از مجموع تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد.
پس از آن بیشترین میزان تولید خودروسازان مربوط به وانت با ۱۲۵ هزار و ۵۰۷ دستگاه بود. تولید وانت در سالی که گذشت با رشد ۵۶ درصدی همراه شد.
ون، شاگرد اول رشد تولید
در این میان بیشترین میزان رشد تولید خودرو مربوط به تولید ون با ۲۶۷ درصد بود. جمع تولید ون از سوی خودروسازان در سال ۱۴۰۱ به سه‌هزار و ۱۶۴ دستگاه رسید.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۴ هزار و ۱۳۶ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شد که حاکی از رشد ۱۵۰ درصدی است.
همچنین در سالی که گذشت یک‌هزار و ۳۹۱ دستگاه اتوبوس و یک‌هزار و ۱۱۸ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس (به ترتیب رشد ۸۸ درصدی و رشد ۱۱ درصدی) در کشور تولید شد.
برپایه این گزارش، جمع تولید موتورسیکلت نیز در سال گذشته به حدود ۴۵۰ هزار دستگاه رسید که در مقایسه با تولید ۲۷۹ هزار و ۹۹ دستگاهی سال ۱۴۰۰، رشد بیش از ۶۱.۲ درصدی داشته است.

رشد ۸۶ درصدی تولید خودرو در اسفندماه
خودروسازان دولتی و خصوصی در آخرین ماه از سال ۱۴۰۱ موفق شدند به تیراژ ۱۱۲ هزار و ۸۹۱ دستگاهی انواع خودرو برسند. آماری که در مقایسه با اسفندماه ۱۴۰۰ رشد چشمگیر ۸۶ درصدی نشان می‌دهد.
مطابق آمارها ظرفیت تولید سالیانه ۲ میلیون و ۴۹۴ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور وجود دارد که مشتمل بر ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار دستگاه خودروی سواری و وانت، ۱۰ هزار دستگاه خودروی ون، هشت‌هزار دستگاه مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس و ۶۰ هزار دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=24568

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰