KMC خودروی محبوب آفرود سواری - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
0

KMC خودروی محبوب آفرود سواری

  • کد خبر : 25431
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
KMC خودروی محبوب آفرود سواری

آفرود یا همان آفرود سواری یکی از تفریحات هیجان‌انگیز است که از دیرباز طرفدارای خاص خودش را داشته است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، تفریحی که در دل طبیعت به‌وسیله خودروهای مخصوص آفرود انجام می‌شود و در سال‌های اخیر علاقه و توجه بیشتری را به خودش جلب کرده است. این علاقه باعث شده بازار خودروی ایران نیاز به ماشین‌های مخصوص آفرود را بیش‌ازپیش احساس کند. یکی از خودروهایی که سال گذشته عرضه شد و توانست به‌سرعت جای خود را بین جوانان و علاقه‌مندان به آفرود و طبیعت‌گردی باز کند خودروی کی ام سی بود. در این گزارش با کی ام سی ماشین محبوب این روزها آشنا می‌شوید:
از اواخر سال ۹۹ بیشتر شرکت‌های خودروسازی تصمیم به تولید پیکاپ‌های دو دیفرانسیل گرفته‌اند که یکی از این خودرو ها کی ام سی تی ۸ بود که توسط شرکت کرمان موتور عرضه شد پیکاپی با قلب تپنده جک و شاسی که از هایلوکس ۲۰۱۵ کپی‌برداری شده بود.
با توجه به‌ظاهر خوبی که این پیکاپ داشت توانست خیلی سریع در دل مردم و افرادی که منتظر بهانه برای ورود به جامعه آفرود بودن راه پیدا کند. البته قیمت مناسب این ماشین نسبت به دیگر ماشین‌های مخصوص آفرود هم در محبوبیت کی ام سی بی‌تأثیر نبود.
زمانی که کرمان موتور سری جدید محصولات جک را در سال ۹۹ به ایران آورد، پیکاپ جک  T8 یکی از آنها بود. البته ازآنجایی‌ که چینی‌ها هم در رابطه با خودروسازان ایرانی دچار مشکل نشوند و هم اینکه مونتاژ خودروها در زمان تحریم متوقف نشود، کرمان موتور دست به معرفی برند جدیدی به نام KMC  زد.
بنابراین، جک  T8  نیز با نام جدید کی ام سی تی ۸ در ایران عرضه شد. پیکاپ T8  محصول سال ۲۰۱۸ بازار چین است. البته جک در مدل ۲۰۲۱ فیس لیفت این پیکاپ را با نام  T8 پرو عرضه کرده که فعلاً خبری از آن در کشورمان نیست.
جک T8 از سیستم جناغی دوبل با فنر مارپیچ در تعلیق جلو و سیستم فنر تخت در تعلیق عقب بهره می‌برد و همین موضوع در کنار سیستم دو دیفرانسیل سه‌حالته و موتور توربو باعث شده تا  T8  در آفرودهای سبک و متوسط کم نیاورد. داشتن زاویه حمله ۳۰ درجه‌ای و زاویه فرار ۲۳ درجه‌ای به‌خوبی می‌تواند آفرود بودن آن را ثابت کند.
جک T8 یا همان KMC T8 یک پیکاپ فول سایز دو کابین چینی با قابلیت آفرود است که توسط کرمان موتور عرضه می‌شود. طراحی ظاهری این خودرو به‌واسطهٔ جلوپنجره بزرگ کرومی و حالت چراغ‌های جلو، چهره‌ای کاملاً تهاجمی گرفته؛ اما در مجموع می‌توان گفت از طراحی خوبی برخوردار است به همین دلیل مورد استقبال پیکاپ سواران قرار گرفت.
کی ام سی تی ۸ در سال ۲۰۱۹ به دلیل دارابودن امکاناتی همچون: سیستم کنترل کشش و پایداری، رادار نقطه کور و تغییر لاین، سیستم تشخیص صدا، سیستم چندرسانه‌ای CarLife با امکان اتصال به تلفن همراه، سیستم J-ConNet2.0 با قابلیت اشتراک اطلاعات خودرو با تلفن هوشمند که در سایر پیکاپ‌های چینی به‌صورت استاندارد وجود نداشت، جایزه‌ای ویژه دریافت کرده است؛ اما ناگفته نماند که در نسخهٔ مونتاژی کرمان موتور آپشن‌های رادار و سیستم تشخیص صدا حذف شده است.
کی‌ام سی T8 از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ باقدرت ۱۷۴ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد؛ اما گیربکس به‌کاررفته در این خودرو دنده‌ای است و می‌توان یکی از معایب این خودرو با قیمت بالای آن را نبود گیربکس اتومات دانست!

گزارش : فاطمه اصلان بیک

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25431

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰